HP-maraton

fredag 6/1 = dags för HP3
 
På förmiddagen tittade vi på Tour de Ski och jag stretade på med virkningen.
På eftermiddagen passade det bra att titta på tredje HP-filmen.
Gymmet är det ständiga dåliga samvetet, så nu lovar jag att gå dit i morgon!
 
torsdag 5/1 = energiutbrott (inte jag!)
 
På förmiddagen kom Barnafadern på att vi skulle utnyttja det faktum att de sängar vi beställde 17/11 inte kommit (skulle komma innan jul). Det rummet kunde få bli snickarbod ett tag. Han påbörjade en restaurering av ett gammalt ekskrivbord för länge sedan och nu öppnade sig en möjlighet att avsluta det i ett lämpligare utrymme. Men då måste rummet tömmas.
Att tömma ett rum är inte bara att ta bort saker.  De ska också placeras någon annanstans.
Hittade några gamla trotjänare.
  • Tvillingarnas tomtestrumpor
  • doppresenter och dopljus
  • svepask & 
  • min gamla tomtestrumpa
  • fyra uppsättningar vitt porslin
  • en väldigt vacker kaffekopp med fat och assiett
  • flerarmad ljusstake
Vissa ting kommer jag att överlämna till berörda barn inom kort.
En annan stor fördel blev att vi fick röja upp i det rum som fungera som förråd. "Vi" flyttade garderober och hyllor, sorterade i och staplade kartonger. Jag kombinerade detta med att tvätta gardiner, överkast och kuddöverdrag.
Vi jobbade rätt hårt i 2.5 timme och fick mycket gjort.
 
onsdag 4/1 = lilla utflykten
 
Fredag 13/1 är det tjugondedag Knut, och då kastas julgranen ut!
För att förbereda livet efter jul ville Barnafadern köpa hyllor till fotoväggen. Just nu står julgranen där och vi väntar tills den är borta.  Så vi drog iväg direkt efter frukost, utan kaffe, och inhandlade vad vi planerat. Kaffe fanna att "få". Jag tittade också efter nya vinterskor. Det var inte första gången och det närmaste jag kommit.
Jag vill ha en nätt känga med låga skaft och aningen foder. Ingen klumpig sula. Kort sagt: likadana som jag har!
När vi parkerat för dagen satte jag igång med ett nytt virkprojekt.
 
tisdag 3/1 = gymmet och HP1
 
Jodå, jag pallrade mig iväg till gymmet.
Om det åtminstone kändes liiite roligt.
Men jag har ju en god saga att trösta mig med:
Efter att ha njutit av Härskarringen startar jag nu Harry Potter-tittandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0