Årsskiftet

söndag 1/1 = Sagan om ringen
 
Senaste dagarna har jag unnat mig att se de tre filmerna i Sagan om ringen. De är så långa så en om dagen får räcka.
Jag gillar verkligen sagor.
Nästa sak att ta sig an på maratonvis blir Harry Potter.
 
lördag 31/12 = nyårsafton
 
Vi har inget särskilt för oss och är helt nöjda med att på två äta något gott och stillsamt fira.
Matlusten är fortfarande sådär, så vi gjorde det enkelt i år.
Tog fram mina gamla kaffekoppar.
Jag gillar dem verkligen, OCH de går att köra i diskmaskinen.
Efter 12-slaget satte vi oss med Julpusslet, som blev klart 02.30.
fredag 30/12 = orkideerna blommar
 
Tyvärr blev det nu plusgrader och vi hade en del snö kvar.
Inne passar orkideerna på att blomma, nästan alla.
torsdag 29/12 = darrig men bättre
 
Tassar runt och äter inte mycket, men känner mig bättre.
Pusslet sköts i huvudsak av Barnafadern just nu:
onsdag 28/12 = Vincent drar hem (och vidare till farmor i Spanien)
 
Så var det dags att vinka av dottersonen och hans föräldrar.
De drar hem till Uppsala, packar om och åker i morgion bitti till Bilbao för att hälsa på Vincents farmor och övriga släktingar.
Jag drog till stan för att få hjälp av optikern att fixa mina glasögon. Någon gång under helgen har de fått en rejäl smäll, så ena glaset var halvvägs ute. Snabbt och kostnadsfritt fick jag hjälp med det. Sedan hade jag bjudit in mig till kommunikationsdottern på en FMK. Trevligt!
Under dagen hade ett vagt illamående tilltagit. Spenderade kvällen allt mer eländig och kräktes till sist.
 
tisdag 27/12 = sonen och Yll1 tar nattåget hem
 
Sonen har blivit piggare och visar sig nu lite mer.
Då spelar vi så klart Mario Kart. Nya banor innebär en utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0