Fick utöva min favoritarbetsuppgift idag

onsdag 7/9 = avbrott
 
Började dagen med min absolut roligaste arbetsuppgift.
Svara på och reda ut det som nybörjare i programmering tycker är obegripligt och krångligt.
På den kurs jag jobbat de senaste elva (11!) åren har vi haft en inslag betecknat "Frågestuga".
Jag har bedrivit den som en drop-in handledning för konceptuella problem som studenterna stöter på. Ingen direkt handledning av problem i deras egen kod, utan utredning av konstruktioner, strukturer och semantiska saker i C som de haft problem med.
Idag fick jag den möjligheten även på den nya kurs som jag är med på.
Fler deltagare, vilket kanske beror på att den här kursen inte har reguljära föreläsningar där de (potentiellt) kan ställa frågor.
Flera studenter uttryckte sin tacksamhet och upplevde att de faktiskt fått klarhet i vissa mysterier.
När jag kom till mitt rum:
(intressant detalj att det upp och nervända utropstecknet "¡" blev en figur i fonten BigMisterC)
Idag var det fonetik-seminarium som jag verkligen inte hade tittat på och då ombads man att inte vara med. Rimligt, eftersom det inte var obligatoriskt.
Nåja, jag ska försöka ta upp min ursprungliga idé, och jobba igenom Caminando 4 nu under hösten. Det finns så mycket bra (och strukturerat) material där. Texter, ljudfiler och massor av övningar. Så här i efterskott måste en stor del av anledningen till att jag genomförde båda kurserna förra året vara den otroligt peppande och entusiastiska läraren vi hade. Ingenting i de två träffar vi haft på Spanska A, eller hur materialet presenterats, har haft någon sådan effekt på mig.
APT, utan särskilda sensationer. Löneförhandlingar startar, och man får boka lönesamtal med chefan om man vill. Vill jag nog inte eftersom det är en av mina bästa vänner på jobbet. Kan nog få prata med någon annan om jag vill, men det alternativet känns inte bra heller, av annat skäl.
Svarade på de mail som kommit in under dagen, packade sedan ihop och for på en liten nöjestripp med den blivande receptarien. Servetter var en viktig anledning. Gokaffe-lunch i stan.
tisdag 6/9 = mästarprov igen

Så var det dags för första omprovet på MP1. Många fler som fick G den här gången. Totalt är 52 godkända. Nästa provtillfälle är på fredag morgon. Då har vi alltså MP1, MP2 och MP3 samtidigt.
 
måndag 5/9 = lite lugnare vecka
 
Startar veckan med att arbeta hemma.
Förbereder i vanlig ordning, så här års, valmaterial.
Jobbar nog hemma torsdag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0