Många födelsedagar får jag minnas

måndag 24/10 = upp i ottan!
 
Har en massa privata saker att fixa idag, så jag steg upp lite tidigare än normalt en måndag.
Rättar uppgifter och uppdaterar administrationen.
Viktigare är dock:
Tänker på hur det var då den gången.
Första känningen när jag vaknar en söndag morgon.
Äntligen!
Ringer tillfrågade barnvakter, äter frukost med de blivande storasystrarna och plockar ihop det man vill ha med sig.
Sedan går allt  rätt snabbt.
Kroppen vet hur det går till och vi har erfarenhet nu.
Vips får vi se honom!
Ringer hem till tejjerna först såklart.
 
- Ni har fått en lillebror
- Jaha, vad heter han då?
- Jakob
- Nähä, han ska heta Lisa.
 
Det här var ett resultat av att vi på slutet av graviditeten hållit på och dribblat, och skämtat, med en massa namn.
Riktigt kul blev det :-D
En annan rolig detalj var att vi för att ge tjejerna någon uppfattning om när syskonet skulle kunna tänkas komma hade sagt att löven skulle ramla av träden först.
Löven hade ramlat av, så då ropade en av systrarna in i magen "Kom nu då!", via min navel!
Så fiffigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0