Hektisk förmiddag för en guldklimp

tisdag 11/10 = heldagsjobb
 
Idag hade jag två mästarprov att bedöma och demonstrera: MP2 och MP7
MP2: 4 skrivande, MP7: 21 skrivande.
Så här ser kursresultatet ut idag:
Antalet personer som KAN göra de olika proven nu på fredag:
MP5, MP8 och MP10 är inlämningsuppgifter, så de sitter inte i lektionssal då.
Nu är det tre ordinarie MP-tillfällen kvar så de som blev gokända på MP7 idag har fortfarande möjligheten att bli färdiga på ordinarie sätt. Totalt 43 st alltså.
88 kan skriva teoretiska prov.
Idag var det riktigt körigt eftersom det tog tid att bedöma MP7 som handlar om structar. VÄLDIGT mycket man kan göra fel på där. 9 av 21 blev Gokända efter att ha kompletterat muntligt. Bara 1 blev godkänd direkt.
MP2 är mera komplicerat rent mentalt. Dessa studenter har skrivit samma prov många gånger nu. Parametrar och pekare verkar obegripligt.
Både för studenterna och för mig.
Två trevliga stvl-samtal på eftermiddagen.
Jag har glömt att berätta att jag fredag 30/9 fick en rejäl överraskning.
Satt i fikarummet för att föra in resultat innan jag gick för att lämna igen MP. Då dyker en av våra administratörer upp och säger "Det har kommit blommor till dig!"
En superfin höstbukett.
Med kort:
Många är väldigt glada och tacksamma för den hjälp jag ger, men det händer inte så ofta att det manifesteras så här explicit. Detta har jag ju kvar och kan leva på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0