En helg till har passerat

måndag 3/10 = jobbar en stund
 
Rättat några inlämningsuppgifter så att studenterna ska hinna anmäla sig till nästa MP imorgon.
Eftersom vi arbetar med flera system så är det inte alldeles lätt att se vilka som ska rättas och i vilken ordning.
 
Kontaktade banken och AEA eftersom det krånglat med min efaktura till A-kassan.
Ska försöka ta en tur till gymmet idag.
 
söndag 2/10 = hämtat ett lamm
 
Åkte till närmaste blomförsäljare och köpte till ljung.
2 st för 50:-
Så jag köpte, och betalade, 4 st.
Trodde jag....
När jag kom till kassan var det 3.
Men den här gången var det ju oproblematiskt att ta med en till på vägen ut.
 
Min syster, fårfarmaren, ringde och sa att det kött vi beställt, ett lamm, nu var klart för avhämtning.
Som tur var sonen på plats för att hämta och kunde ta med vårt.
På kvällen åkte vi ut till Haddingen för att hämta lådan.
 
lördag 1/10 = invintring påbörjad
 
Drog iväg på fm för att köpa lite till vinterträdgården.
Ljung till lådorna och kogödsel till odlingarna.
Efter shoppingen åkte vi till #5, som hade #4 på besök, och drack kaffe.
 
På plats hemma gör jag följande upptäckt:
Man fick tre ljung för 199:-, så jag köpte, och betalade, 6 st.
Trodde jag....
När jag kom hem var det 5.
Nåja vi stökade på och sedan iddes jag inte komplettera.
 
fredag 30/9 = lite [DKV]
Efter MP på fm skyndade jag ner till stan för att i alla fall träffa min DKV-kompis.
De håller på att köpa ett nytt hus oach hade mäklarmöte efter lunch.
Men vi träffades och lunchade, och sedan en lite stund efter deras husköp. Otroligt att de orkar flytta, igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0