Dagen i punkter

måndag 17/10 = fm-jobb
  • jobbade 3 timmar på fm med att rätta inlämningar och kompletteringar
  • tvättade ett par maskiner
  • tömde nålfällan i tvättmaskinen
  • blev telefonintervjuad om vad man som förälder vill få hjälp med på apoteket när det gäller huvudlöss (blivande receptarien, #4)
  • löste en del korsord till lunch
  • planterade lökar för vårfröjd
  • laddade telefonen (igen!)
  • drog till gymmet
  • just när jag skulle starta löpbandet blev jag uppringd av min frissa som undrade var jag var. Hon är så generös och gav mig snabbt en ny tid.
  • försökte komma undan matlagningen
  • gjorde ändå den planerade grönskaspajen
  • TV-dinner: Mentalist och Elementary (eftervisning av dagens avsnitt)
  • hobbypass (modellarbete och bloggning)
  • välja kläder till i morgon
  • kanske titta på Barmorskan i East end innan lights out.
Totalt har jag satt 40 lökar. Först tänkte jag att det är lika bra att bara lägga dem på jorden eftersom rådjuren äter upp alla kronblad. VAd ska jag med en massa stjälkpinnar till?
MEN, jag upptäckte en lustig detalj senare på dagen:
Hade jag ingen aning om.
Visserligen inte tulpaner, men vad 17.... Jag tar det jag får av tidiga blommor.
Nu i höst har ju rådjuren ätit upp petunierna och astrarna. Bara pinnar kvar!
Funderar att ta upp sportskytte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0