Sábado == un poco español

sábado catorce de mayo = ¿Me he rendido?
Idag har det inte blivit så mycket spanska eftersom jag varit följebil till halvmaratonlöparen.
Vädret var super när vi åkte till den utsedda startpunkten, men innan Barnafadern kom iväg med sin sällskapslöpare (#5) så var det hård motvind och rätt bra duggregn.
Inte kul.
Jag åkte en bit framåt och inväntade följeslagaren som bara skulle vara med i början.
Medan jag väntade satt jag med lite verbformer och försökte rekonstruera min gamla kunskaper.
Plockade upp henne och körde mot stan.
På väg hem passerade jag den tappre löparen och kunde bara lida med honom för de usla förhållandena.
Handlade i byn, men glömde köpa nya helgblommor :-(
Drack kaffe och böjde lite mer verb innan han dök upp.
Ahora estoy estudiando otra vez.
Los verbos "ir", "ser", "dar" son muy complicado que recordar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0