Nu borde spurten inledas

tisdag 10/5 = omskolning, utomhus och huvudvärk
 
Våren verkar nu vara obetvinglig.
Eller är det sommaren?
Ingen skillnad idag. Nu känner jag mig säker på att det kan kopplas till stresspåslaget inför spanskan. Min första tisdag som kan avgöra detta torde bli 31/5, för det är första inte-efter-spanska-tisdagen.
Hade planerat att skola om lite av småplantorna. Då behövde vi köpa mer jord, så jag passade på att köpa penseer att sätta nere vid vägen.
 
Fint va'?
Fick en rolig snap av #5:
Freipi gillar att kunna se ut när hon åker bil och nu sitter hon i en sele i bilbältet, istället för i sin bur.
Idag skippar jag spanskan helt. Det har ofta blivit en sån backlash på tisdagar.
Inte för att jag riktigt har tid.
OM jag nu får tentera på måndag så har jag mer än nog att repetera och öva på. Dessutom borde jag kanske lära mig en del nya ord.
Frågan är bara vilka för det kan bara bli ett mindre urval.
 
 
 
måndag 9/5 = hur klantig får man vara?
 
In till jobbet i vanlig ordning, men hade svårt att koncentrera mig.
Det första som händer är att jag läser ett mail där inst. meddelar att en av våra kolegor omkommit i en husbrand. Kvar finns maken, och två barn 3 och 6 år.
Försökte prata spanskan från mitt svenska manus, och det gickväl både bra och dåligt.
Gick dit i vanlig ordning.
Sista genomgången för kursen.
Då pratar vi lite om tentan och jag får för mig att titta på min anmälan.
Jag har alltså glömt att anmäla mig :-(
Men det var en till av mina medstudenter som missat det, så vår kursansvarig ska se om det går att lösa eftersom vi ändå är så få.
Det var 5 anmälda såg jag i listan.
Muntliga pratet är så förvirrande.
De andra pratar snabbt, så jag hinner inte höra orden och böjningarna.
Själv pratar jag långsamt, men verkar änså inte bli förstådd av vissa.
Vår lärare är ju aspositiv och tycker att vi kan så otroligt mycket??
 
söndag 8/5 = till sist tröttnar man på att det går tungt
 
Vaknade upp till följande:
Klart dom kan!
Kämpade på med spanskan innan yngsta dottern dök upp.
Förutom lunch ville hon såga till några masonitbitar i ett litet byggprojekt hon har.
Ingenjör vettu'!
Kämpade på ett tag till med spanskan, men känslan är inte bra. Jag har nästintill härdsmälta i spanskakontoret. Pratet är i stort sett helt borta. Gjorde tidig kväll med det där. Orkar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0