Mer tid nu

söndag 29/5 = mors dag
 
Idag tar vi det lugnt.
Ska försöka pressa mig ut på en lunk igen.
 
lördag 28/5 = finbesök
Ja, klart vi ville ha besök!
Jag fick lite feeling och gjorde raskt en Lenas krämkaka ifall de skulle komma redan till fikat.
Sedan ville jag testa Brödkrans med pestofyllning:
Kul, men låååångsamt pga kalljäsning.
Ur samma Mer smak gjorde vi också Delipaj.
Tjejerna gjorde smulpaj på egna blåbär och hemgjord vaniljsås.
Hundarna var i gasen såklart.
 
fredag 27/5 = Barnafadern fyller år
 
Det gror bra ute i våra pallkragar.
Lika bra att plåga sig igen, så jag tog en tur runt åsen.
Sedan kan man eftersvettas och lösa korsord. Bra kombo!
För att ta fira Barnafadern och ta upp en gammal rutin med middag på stan någon fredag nu och då, bokade vi bord i stan. Trevligt och gott.
 
torsdag 26/5 = Kristihimmelsfärdsdag
 
Fick ett mess från min fredagsforskarkompis Mia att hon fått en återbudstid och opererades i går onsdag. Så skönt och allt verkar ha gått bra. Åker till lägenheten idag och hem till huset i morgon fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0