El cumpleaños de mi cuñado

söndag 22/5 = frukost med gästerna
 
Som alltid tycker jag att frukost är en så trevlig umgängesform.
Eftersom jag skulle grädda min kalljästa franskor (och fortsätta handdiska) ställde jag väckaren på 7.20. Det är mitt vanliga jobba hemma-alarm, så det vara bara att aktivera det.
När gästerna hade åkt mitt dagen, försökte jag samla ihop mig för att öva min presentation.
Jag får bara ont i magen och gruvar.
Nu på kvällen känns det lite bättre.
Har gått runt och pratat för mig själv så det kanske kan gå vägen.
De okända frågorna kan man ju inte förbereda, men jag ska titta igenom vad vi gjort under terminen, bortsett från tempus.
 
 
lördag 21/5 = började morgonen med småstök
Dukade bordet lite eftersom.
Efter en stund dök #4 upp med Tinka.
Trevligt att ha dem här och jag fick lite hjälp med dukningen.
Barnafaderna drog till stan för att ta emot sällskapet och inleda med en femkamp på lokal.
Sedan kom gästerna.
Vi satt en stund tillsammans, drack kaffe och pratade.
Sedan var det dags att i kläda sig sin roll i dramat "Mord på menyn".
Jag var souschef Sigrid Moberg.
MAtlagning och mordgåta tog sin rundliga tid.
Tiden var sent 50-tal och klädsel, mat och annat skulle då kopplas till detta.
Lite roligare gubbröra till förrätt.
En egen variant på Biff Rydberg till huvudrätt.
Mousse aux chocolat till dessert.
Därefter ost och frukt.
Efter avslutad måltid och mordutredning övergick vi till Codenames.
Där har man två lag och person ur varje lag är superspioner (byts varje runda).
Det gäller att få sitt lag att förstå associationer mellan olika kort genom att ge ett ord som ledtråd.
8 ord per lag bland de 25, men bara superspionerna känner till vilka.
Faktiskt ett väldigt roligt spel.
Kvällen blev sen, men jag lyckades diska undan en del (mycket handdisk) OCH sätta den kalla degen (eg. smeten för man rör ihop en väldigt lös deg).
Under dagen hade näst äldsta dottern varit och hämtat sin länge efterlängtade hund.
Conrad heter han, men ska kallas Tofu - med smeknamnet Tofflan.
fredag 20/5 = intensiv dag
 
Handlade färdigt det färska och satte igång med sådant som kunde förberedas.
Städade såklart.
Sent på kvällen bäddade jag rena lakan i alla gästsängar och la ut handdukar så att allt var klart för gästerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0