På helgen får den late brått

söndag 27/3 = Verbböjningar och tidsformer
 
Fullständigt kaos råder ...
Det är verkligen minimiförberedelser till spanskan nu.
Jag lär mig inga nya ord och hinner inte göra bokens övningar.
Pratet ska vi inte ... prata om!
 
lördag 26/3 = fröer & köttsoppa
 
På morgonen drog vi iväg med döttrar #2 och #5 för att köpa fröer och såjord.
Kaffe hos #2 efteråt för att dela upp lite samhandlade saker.
Vi hade inbjudit alla som ville att komma hem och äta köttsoppa hos oss.
När vi kom hem började Barnafadern med köttet och jag bakade två bröd att ha till soppan.
När vi inte är så många tycker jag att sockerkaksformarna ger rätt trevliga bröd.
Till middag blev vi 4.
#5 kom med pv och Freja.
#2 var trött och #4 har hund med någon åkomma.
 
Otroligt frustrerande att vara så "efter" med spanskan. För varje ny Unidad blir det mer och mer osäkerhet. Jag behöver inte mer material nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0