Nytt ryck

onsdag 9/3 = lilla stadsturen
 
Hade en del ärenden.
Byta batteri i en klocka var ett.
Köpa underlakan ett annat.
Finkaffe drack vi såklart.
 
Super-Vinc har varit på BVC och väger nu 4170 g, den 28/2 vägde han 3930g.
Käkar och växer.
Den äldsta mostern är stum av beundran:
1 månad igår!
Nu sitter jag med spanskan igen.
 
tisdag 8/3 = mammas porslinsblomma blommar igen
 
Mamma var så intresserad, och duktig, med blommor.
Hon hade för många år sedan hitttat en annorlunda porslinsblomma.
När vi tömde hennes lägenhet fick jag ta den, och jag känner att den verkligen är kopplad till mamma.
Den har blommat flera gånger det här året och nu blommar den igen.
Prommenerade till kåmpe på fm, med helt oväntat tung ryggsäck på vägen hem.
På em gick jag till gymmet och sprang intervaller.
Middag blev broccolisoppa.
Barnafadern följde receptet och parmesangratinerade vitt bröd som han brett olja, smör och oregano på. Jag var också nöjd, med mitt dagsfärska nötbröd.
Spanskar några timmar på kvällen.
 
måndag 7/3 = testar vasen
 
Bråttom, bråttom, men jag handlade på vägen hem från jobbet och köpte då nya tulpaner.
Barnafadern ville testa den vas vi köpte för rätt länge sedan och som jag ser mer som glaskonst.
Så vi testar.
 
Spanska klockan 17, med läraren i Spanien.
Förarbetet var
  • Un relato de mi infancia (- todos en la Indicativo pretérito imperfecto)
  • Las ventajas y inconvenientes con el uso de los móviles.
När jag får skriva och fundera i min egen takt går det skapligt, men spontanpratet...
Fick en härdsmälta på verbformerna  igår.
 
söndag 6/3 = semlor...
... i tekaksformat.
Förbaskade kruskakliet!
Det gamla braiga drogs in.
(man kunde visst få salmonella?!)
Och de som finns nu är inte pulveriserade, så de suger inte upp vätskan lika bra.
Ofta har dubbla mängden fungerat, men här vågade jag inte riktigt så jag tog en halv gång mer.
FEGIS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0