Lugnare vecka?!

tisdag 29/3 = kompenserar jobbet
Eftersom spanskan fick lite tid igår, fixar jag lite inför torsdagens valinfo med c:arna.
Träningsmässigt har Barnafadern sitt långpass idag, 25 km.
När han kommit tillbaka tar jag en tur till gymmet.
Allt med det känns bara eländigt...
 
 
måndag 28/3 = jobbet och spanskan
 
Fick skotta mig ut ur garaget!
Fortfarande en hel del justeringar efter behörighetskontroller, även om det har lugnat ner sig.
Möten och individuella studieplaner.
På eftermiddagen lyckades jag snika åt mig en stund med spanskan, innan det var dags att gå dit.
Idag var vi bara fyra studenter!
Nåja fördelaktigt för oss som är där.
Ytterligare en tidsform intruduceras.
Bara böjningsmönstret dock. När det används kommer senare.
Surfade lite: Konjunktiv används efter uttyck för känsla och värdering t.ex.
No creo que trabaje. Jag tror inte att han  arbertar
Quiero ir a un restarante donde se coma bien. Jag vill gå till en restarang där man äter bra.
Som om inte mina böjningsmönster redan är i upplösningstillstånd....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0