Ibland rasar dagarna i väg...

tisdag 1/3 = jobbet & gymmet
.... och spanskan!
Idag hade vi besök av två gymnasieklasser från Övik (skulle väl ha haft min MoDo-tröja, såklart!!)
Jag åkte till jobbet på morgonen, men drog till lunch när infopassen var klara. Stannade till i Humhuset och drack kaffe med mina studerande döttrar (#2 & #4). Nu är de tillbaka igen efter ett covidkarantänsuppehåll (#2).
De dricker sitt medhavda kaffe ur porslinsmuggar.
måndag 28/2 = missade föreläsningen
 
Även den här dagen hade öppet zoom för nyfikna gymnasieelever 17-18.
Den här gången var det som mest 7 st, och i stort sett ingen ställde någon fråga.
Förra passet var  onsdag 23/2, då var det 9 deltagare och de hade massor av bra frågor.
Ett problem är att vi inte vet hur informationen gått ut, och instruktionen är att inte göra någon presentation.
Arbetspasset gjorde att jag missade grammatikgenomgången på spanskan och fick ansluta till den språkliga övningen 18.15.
Jag hade i praktiken kunnat lägga en del tid på spanskan under dagen, så jag var inte helt på läktaren.
Fortfarande preteritum.
Oregelbundet.
Jag har lärt mig ungefär hälften, så det är bara att fortsätta rabblandet.
 
söndag 27/2 = kaffe med barnen
 
Åkte in till #5 vid 14 och tog med tvillingsystern (+hund) på vägen.
Vi hade med semlor och fikade med hundarna yrsande runt oss.
Men man märker att de blir alltmer vana vid varandra.
När vi kom hem drog vi på träningspass. Barnafadern ute och jag inne.
Jag har fyllt på mitt gymkort till 2022-05-25, för då räknar jag med att det är trevligt att lunka ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0