Hemma igen

lördag 19/3 = upp före väckaren
 
Jag hade ställt väckaren på 8 för att hinna spanska lite innan vi drar söderut. Vaknade 7, så då steg jag upp.
Barnafadern och hans syskon ska fundera kring sommarstugan.
Oklart hur det går att sitta i bil idag med ryggskottet.
Han känner efter och i värsta fall kanske han deltar via zoom.
Min näst äldsta dotter fyller 31 idag.
Hurra!
Hon är i Uppsala och försöker undvika att gosa sönder systersonen.
 
fredag 18/3 = massor av mail
 
Det hopar sig när man är ledig ett par dagar, trots att jag jobbade på hotellet.
Nyopererade Mia ringde, så det blev lite DKV-känsla i alla fall.
På eftermiddagen sitter jag med spanskan såklart. Mycket att förbereda inför måndagens obligatoriska pratövningar.
Barnafadern har åkt på ryggskott!
Ingen av oss tränar.
Nu ska jag göra lite axelövningar och sedan fortsätta med spanskan, Una semana de mi vida.
 
torsdag 17/3 = Grått väder & hemfärd
 
Ljuset gjorde allt helt konturlöst, så de första tre åken var riktigt jobbiga.
Vi gick in och tog en kopp kaffe, och helt plötsligt sprack molnen upp lite och en gnutta sol tittade fram. Vi hann med flera riktigt bra åk innan det drog igen. Ganska precis 13 åkte vi ut ur Kittelfjäll.
 
Resan hem var okomplicerad, enda incidenten var Barnafaderns näsblod. Enkel middag efter vägen. Skönt att komma hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0