Mot Vincent!

torsdag 16/6 = hoppar på morgontåget
 
Fick skjuts till tåget av den lediga kommunikationsdottern.
Tack för det.
Resan uppdelad i två tåg pga banarbete.
Inget kaffe på första tåget....
Inte förrän vi kommit på andra sträckan lyckades vi komma över en kopp.
12.15!!
 
Nu är vi på plats och hoppas få några fina försommardagar med dottersonen (och hans föräldrar).
Just nu är han lite upprörd, utan att man vet riktigt varför.
Trött utom allt tvivel.
 
onsdag 15/6 = försöker ordna med datorn
 
Har haft min dator på reparation eftersom den inte hittar sin kamera.
Under tiden har jag haft en klon på en lånedator.
[superful färg kan jag tycka!!]
Jag lämnade lånedatorn på måndag när jag slutade och min ordinarie skulle få alla nya filer.
Men att kopiera detta visade sig drygt och supporten hade mycket annat så till sist tog jag tillbaka lånedatorn för att ha kunna ha med till Uppsala.
Satsar på att fixa det nästa vecka ,när vi kommer hem igen.
 
tisdag 14/6 = skurar barnvagnen
 
Åkte iväg till lokala handelsträdgården för att köpa plargoner och plant till lådorn vid entren. Hitta så fina hängpelargoner som vi testar i paviljongen
Sedan satte jag igång med ett eftersatt projekt.
Jag har en plan att sätta den gamla barnvagnen i ordning för att kunna finnas till hands för mindre familjemedlemmar.
Underredet är rostigt, men kan nog göras acceptabelt. Spolade av det tidigare och nu var det dags att ta itu med allt tyg.
Ta lös allt som är lödtgbart och tvätta i maskinen.
Resten skurade jag med såpa och varmvatten.
Mina morsdagsblommor är fortfarande vackra!
 
måndag 13/6 = underbart är kort?
 
Äppelträden blommar, men tyvärr inte så länge.
Resten av tiden är de mest knotiga.
Ny kaffemaskin på jobbet.
Barnafadern har kört mossbekämpning vilket gynnar gräset :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0