Går tiden fort...?

torsdag 9/6 = ingen soldag att missa
 
Drog iväg till jobbet tidigt som vanligt.
Idag verkar jag inte behöva gråta över förspilld sol och värme.
 
onsdag 8/6 = gullet åkte hem
Idag vinkade vi hejdå till dottern och dottersonen.
Försökte ta en wefi men då hade han ledsnat på väntandet.
Eller på mormor...
Förhoppningsvis är vi snart på väg söderut för att hälsa på.
Efter att ha hjälpt till med incheckningen på flyget åkte vi på en liten ärendetur.
Köpte en arbetsbänk att ha ute när vi grillar.
 
tisdag 7/6 = minns inte...
 
måndag 6/6 = nationaldagen
 
De två äldsta döttrarna + barnbarnet åkte iväg för att träffa farmor & farfar.
Roligt att de prioriterar detta!
Hemma till middagen.
 
Barnafadern och jag passade på att ta en tur till elljusspåret.
 
söndag 5/6 = oväntat besök på bröllopsdagsdagen
Känns lite overkligt att det är 40 år sedan vi gifte oss.
Å andra sidan har det ju hänt väldigt mycket sedan dess.
Fem underbara barn är det viktigaste och mest bestående.
Vi hade bjudit in barnen att vara med oss.
Vi planerade att sätta upp paviljongen och göra grillpremiär.
När vi stökade som mest med grillförberedelser så dyker äldsta dottern upp bärande på barnbarnet.
Vilken överraskning!
Tyvärr var det rejält blåsigt, men vi tjurade på och satt ute.
Efterrätten blev dock inomhus.
 
lördag 4/6 = kom iväg en sväng till spåret
fredag 3/6 = var på uppsatspresentation
 
Kommunikationsdottern gick upp med sin magisteruppsats idag, och jag ville gärna vara med.
Åkte in till jobbet vid lunch och hade klämt in ett stvl-möte innan det var dags att gå till Humhuset.
Roligt att få vara med.
Dock trist att jag var den enda åhöraren.
Tre studenter, examinator och jag.
Efteråt hade jag bjudit in mig på mat (tacos!) :-D
Satt kvar hos dem ett tag på kvällen.
Barnafadern var på disputation med efterföljande fest.
 
Äldsta dottern hade skickat en bukett till morsdag. Av någon anledning levererades den aldrig och efter att hon påpekat detta dök den upp på fredag kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0