Tiden rusar

torsdag 21/7 = småstökar
Rensade upp bland mina örhängen som tagit mycket plats i badrumsskåpet.
Dessutom gick det inte att få någon som helst överblick.
Två askar räcker dock inte, så jag ska fixa en till så snart jag har ärende till stan.
onsdag 20/7 = handikapphjälp
 
Äntligen kom den emotsedda golfvagnen.
Barnafadern monterade direkt och ville till golfbanan.
Jag hade förskottsvägskollat med farmaceutdottern som var pigg på en liten utflykt med mamma.
Jag hade två uppdrag: askar att ha örhängen i och vitt garn till pannlappsproduktionen.
Hittade bra betesaskar (apropå uppdrag!). Köpte två (40:- styck).
Stora coop har alltid varit pålitliga med mitt bästa 8/4-garn, men nu var det slut med det :-( Får skicka efter på nätet då.
Såklart drack vi kaffe och försökte fynda också.
 
tisdag 19/7 = finfrämmandet åker
 
Runt lunch kom två av döttrarna ut (#2 och #5) för att fika med släkten.
När alla åkt, så chockade jag mig själv och tog en tur runt Åsen.
Har försökt sortera bort en del lådor som står i källaren. Bl.a. mina gamla virkningar.
En del har blivit missfärgade så jag tvättar  för att se vad jag vill ha kvar.
Fönsterremsor var aktuellt den här dagen.
 
måndag 18/7 = finfrämmande anläder
 
Jätteroligt att få välkomna min 08-kusin och min faster från Nordingrå.
Vi hade tänkt ut en trevlig trerätters middag som blev lyckad.
Sedan tittade vi på massor av kort, från min mammas samling.
Vi blev av med några mindre kartonger i alla fall.
 
söndag 17/7 = bakade lite inför kommande besök
 
Eftersom jag avverkat nästan allt gammbrö så satte jag igång ett litet bak.
Vegansk kladdtosca.
Passar de flesta.
Chokladbollerutor till mig ;-)
Veganska chokladbollar till övriga.
 
lördag 16/7 = text
 
fredag 15/7 = text
 
torsdag 14/7 = Vincent åker hem
 
På fm skjutsade vi Vincent och hans mamma till flygplatsen.
Sedan utbröt en diskussion i familjegruppen om hur bra man är på att meka med bilar.
Sonen är ju som alltid en överdängare och skickade en bild på hur han kontrollerar kördugligheten på sin bil.
 
fredag 8/7 = resa till farfars
 
 
torsdag 7/7 = ryggskott
 
Äldsta dottern vaknade med ryggskott och fick ringa tilbaka Vincents pappa.
 
onsdag 6/7 = text
 
tisdag 5/7 = text
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0