Viktigt, men jobbigt

torsdag 27/1 = jobbjobb
 
 
Vanlig arbetsdag, även om jag hoppas få in lite spanska så småningom.
 
Kanske kvällspasset.
 
Idag har jag tre inbokade samtal.
Alla tre komplicerade på var sitt sätt.
  1. (fm) En person som mår riktigt dåligt. Oroande!! Vi har dock en bra relation så jag försöker puffa att hen ska se till sitt eget bästa och låta andra lösa de "olösliga" problemen. Denna person har jag redan träffat och oron förstärktes ordentligt.
  2. (fm) En överansträngd person som tappat geisten. Gapat över väldigt mycket och verkar nu rätt missmodig. Möte strax...
  3. (em) Förstaårsstudent som inte kommit igång alls. Inte träffat hen tidigare. Tungt att behöva lägga om studieplanen redan termin 2.
Mormorsinfo: den väntande modern konstaterades igår ha covid :-(
Symptom från måndag/tisdag.
Den blivande barnafadern kommer hem i eftermiddag och FÅR INTE bli smittad för att kunna vara med förlossningen.
Min förhoppnig är att det lyckas och Tor-Sten anländer på söndag, under ordnade former.
Det skulle vara optimalt.
Lite uppmuntran till mig:
  1. Vi lyckades få ihop en bra måltidsplanering/handlingslapp under FMK.
  2. Reaförsändelse har anlänt
  3. Apoteksleverans har anlänt
Barnafadern får hämta ut båda när han åker och handlar. Själv jobbar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0