Jag har trots allt heltidssysselsättning

tisdag 25/1 = Fuskar lite med både jobb & studier
 
Igår startade nya spanska-kursen.
"Alla andra" har mycket bättre koll än mig.
Den som satt närmast mig undervisade i spanska på högstadiet. 
Åtminstone tre av de vassa från i höstas var där.
 
KA startade med info och sedan en rätt översiktilig repetition av  några grundläggande koncept. Där var jag skapligt med i alla  fall. Fast jag kom inte ihåg riktigt alla oregelbunda verb.
Vi hade ingen konversationövning, så där fick jag lite respit.
 
Det tar en otrolig tid för mig att avkoda när folk pratar.
Jag sliter t.ex. hårt med hörförståelsen i böckerna.
Idag kompenserar jag jobbet lite eftersom en del tid i går gick åt till studier.
Sedan borde jag studera OCKSÅ!
Kanske får testa ett icke-empiriskt belagt faktum!
Ordinarie träningsdag idag. Tur man är ledig på tisdagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0