Så rusade en vecka förbi

söndag 20/2 = tränat, både på gym & spanska
 
Borde ha lagt ett par timmar på spanskan igår, men vi fick ju besök så det fick jag avstå.
Idag var det dags.
OS-tremil för damer och sedan iväg för egen rörelse på gymmet.
Efter det har jag suttit med spanskan ett par timmar.
Oj så långt efter jag är.
Inte minst med tanke på hur långsam jag är.
Nu ett pass till efter middagen.
 
lördag 19/2 = snöskottning och barnbesök
 
Dagen var solig och fin så det var helt ok att skotta bort all snö vi lämnade på 
Tvillingdöttrarna med sambor och hundvalpar dök upp lagom till middag, så vi värmde lite olika rester. Barnafadern fortsätter att experimentera med chokladmousse. Han försäker återskapa sitt favorirecept som förkommit.
 
fredag 18/2 = jobbet
 
Åkte in till jobbet på morgonen för att ha ett första möte med min nya programansvarige.
Försökte också få hjälp med dattan, som under resan tappat kontakten med den inbyggda kameran.
Ingen framgång, så det blir ominstallation på tisdag tror jag.
Zkaffade med Mia på eftermiddagen.
 
tordag 17/2 = hemfärd
 
Till frukost fick vi se Sandra Näslund ta OS-guld i ski-cross.
Åkte från Uppsala vid 9.
Snövädret tilltog, men blev aldrig besvärligt.
Vi åt ludda (lunch-middag) vid HK-bron.
Stannade hos syster på vägen för att hämta dokument rörande bouppteckningen efter mamma.
När vi kom hem var det en hel del snö.
Vi bytte om och skottade in bilen i garaget, samt en ränna upp till huset för att kunna dra upp den extremt tunga resväskan.
 
onsdag 16/2 = så närmar vi oss slutet av vistelsen
 
Vid lunchtid åkte svärsonen för att hämta sin mamma och moster på flyget.
Vi hade på tisdag kväll förberett en rejäl gryta ("fredagsgryta") och det passade bar att äta när de kommit, del eftersom de åkt hemifrån 03.45 och den lilla familjen skulle till BVC kl. 16.
 
"bara en snabbis, inget bokat besök. Säga hej"
 
Så då sitter vi på 4 i lägenheten.
Två som bara kan spanska, en som inte kan någon spanska alls och jag.
Man tycker ju inte att det är kul att bara titta sig omkring.
Så... jag försökte med några tappra meningar.
Sedan kom jag på att jag skulle låta dem titta i de två årsböckerna som min dotter gjort.
Fotoböcker, från 2020 och 2021.
Det var en utmärkt idé.
Jag kunde bistå med diverse information och de var väldigt inställda på att förstå och fylla i ord som jag inte kunde, eller inte kom ihåg.
Vi hade rätt trevligt.
Detta sysselsatte oss en timme(!) tills familjen återvände.
Jag tror att de uppskattade mina ansträngningar.
Efter ytterligare någon timme, tackade vi för oss och åkte till hotellet vi bokat.
Tittade på TV och sov ganska tidigt.
 
tisdag 15/2 = umgåtts med en torris hela dagen
Han är verkligen otroligt söt, den där Vincent. Jag tycker han påminner så mycket om mina egna när de var nyfödda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0