Veckan som gick

torsdag 15/12 = jobbar & träffar dotterns svärföräldrar
 
In på jobbet som vanligt.
Svinkallt, -18 grader.
Hämtar Barnafadern på stationen 16.30.
Tanken var att hänga i baren till övriga middagsgäster anlände vid 17.30, då vi bokat bord.
Men restaurangen öppnade inte förrän 17, så vi fick leta närmaste öppna lokal, vilket visade sig vara Bildmuseet.
Kallt!
Men sedan gick vi tillbaka och kunde sätta oss.
Snart anlände övriga i sällskapet och jag fick presentera mig för svärföräldrarna.
Barnafadern har redan träffat dem, på golfbanan.
God mat och trevligt sällskap gjorde att tiden gick snabbt.
 
onsdag 14/12 = stökeri och finbesök
 
Kommuniktionsdottern, aka den blivande modern, hörde av sig och undrade om hon klunde komma ut med hunden (social träning inför jul tror jag).
Självklart!
Docj hade jag dåligt med vegansk mat, och jag skulle själv försöka förbruka lite rester.
Hon åkte hem från jobbet, hämtade hunden och en matlåda.
Vi käkade tillsammans och drack sedan kaffe/te och löste korsord.
Under dagen hade jag bakat kladdtosca och pepparkakstomteskum-kakor.
Farmaceuten hade färdig pepparkaksdeg som jag fått ta över.
Men inte blev det många.
 
tisdag 13/12 = stekte köttbullar kanske?
 
Så här går det när man inte skriver varje dag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0