Support går all-in

måndag 12/12 = här nöjer vi oss inte med lite!
 
I vanlig ordning har jag min ljusstake i fönstret på jobbet.
Support-folket är lite mer ambitiösa och utökar alltid lite.
På vägen hem skulle jag handla lite till dagens middag.
Eftersom det bara var några få saker så tog jag ingen vagn utan tänker att jag bär kassen.
Scannar och packar i eftersom.
När jag närmar mig kassan kommer jag på att jag borde köpa en förpackning med julmust.
Självklart är den kartongen olämplig att sätta överst i påsen, så jag börjar plocka upp varor för att få musten på botten. De upplockade varorna läggs då på golvet och på traven med mustkartonger.
I med allt igen och ut genom kassan.
När jag står i köket och plockar ur påsen tänker jag att det smart att lämna dagens råvaror på bänken. Då inser jag jag inte fått med det betalda bamse-blomkålshuvudet hem. 
Kritiskt eftersom det är huvudingrediens i blomkålssoppa.
Nåja helt utan mat var vi väl inte, så jag "orkade" inte åka tillbaka.
Dessutom hade jag för ovanlighetens skull kastat kvittot.
Lite senare när det drar ihop sig, kom jag ihåg att jag ju köpt prinskorv. Perfekt!
....men... hade jag verkligen packat upp det.
Nix!
 
Nackdelen med att scanna.
Betalt, men inte med hem.
 
söndag 11/12 = tredje ljuset tänds
 
lördag 10/12 = gårdagens bak
 
Isflak fixade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0