Mirakel händer

måndag 5/12 = jobbet
 
Jag hade helt förträngt att jag lagt in en frgestuga idag.
Omprov för programmeringskursen på onsdag denna vecka.
Skickade ut ett anslag i går kväll och det dök upp sex studenter i alla fall.
 
Trixiga frågor om pekare och mionnesallokering.
 
söndag 4/12 = väntan
 
Vi hade fått besked att Barnad´faderns bror skulle skrivas ut vid 9.30.
Så vi var på plats i foajen ca 9.45.
Och väntade och väntade och väntade ovh vän....
Inget kaffe kunde vi komma åt :-(
Bara apoteket var öppet
Men som tur var, var det både skidskytte och längdåkning på en kanal nära oss.
14.15 kom svågern.
Vi hämtade hans bil och sedan hem till hans lägenhet.
Efter att fått kaffe och tittat på den sista skidåkningen drog jag hemöver.
Hann se sista perioden i hockeymatchen. Vinst igen. Inte glimmrande spel, men vinst.
 
lördag 3/12 = mirakel & konsert
 
Mitt i dagen kom kommnikationsdottern med pv och hund.
Vi drack kaffe och hade trevligt.
När det började dra ihop sig för att vi skulle göra oss i ordning så säger dottern, utan förvarning, :
Vilken glädje!
Vilket mirakel!
(blivande mormor gråter en skvätt såklart)
Sedan fick vi snabba på för att vara nere på stan kl. 17.
Middag på Elektra med Mias Björn.
Klockan 19 startade konserten med Snowflake singers.
 
Fantastiskt bra och professionellt i alla detaljer. Sedan var det skönt att dega lite hemma i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0