En annan tisdag

tisdag 7/12 = hemma, borta och jobb
 
Hade väckaren på bara så att jag inte skulle sova bort fm.
Mysiga frukostar i advent!
Passade på att inventera stapelvaror inför julbaket.
Barnen vill ha 7 sorters kakor till pysselkvällen, men jag lyckades förhandla ner det till 6 sorter.
Puh!
Det finns ju en del genvägar:
[Bild från fridasvegobak.se]
Men gills det?
Volkswagen överraskar negativt.
För någon månad sedan fick jag ett mail:

We Connect Plus: Ditt avtal löper ut inom kort

Eftersom det visar sig att det kostar >1500:-/år att behålla, så undrade jag så klart vad skillnaden skulle bli om jag avstod från detta.
Websidorna är inte till någon hjälp, där vill de bara promota mer tjänster.
Alltså mailar jag kundtjänsten och frågar vad jag har kvar om jag inte förnyar we connect plus.
We connect är nämligen inte tidsberänsat. Men vad ingår där?
Fortfarande lika oklart!
Det visar sig att det mesta har försvunnit, dvs. jag kan inte styra bilen från distans. T.ex. starta klimatregleringen. Men vad är kvar?
Som Jönssonsligans Rocky brukar säga: shiiitbiil.
Har varit och träffat min personliga bankman.
Oklart varför. Tror han tar betalt för det...
Sedan handlade jag morgonens inventering.
Planen var ju att baka i morgon, men jag hade förträngt att denna vecka är det omprov för programmeringskursen.
Så i morgon 8.15 är det mästarprov (bara 3 olika, men flera studenter som skriver mer än ett). 
Flyttar min lediga dag till torsdag, så bakningen får bli då tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0