Skröppel-marpan har varit ute igen

onsdag 10/8 = ännu en tur till bärskogen
 
Ingen sol idag och lite mer lågtryck så insekterna var besvärliga.
Kom ändå hem med 1 kg handplockade blåbär.
Funderar på att frysa dem för att kunna välja senare om de ska syltas eller användas till annat.
Trillade när vi skulle dricka kaffe.
Jag skyller på glasögonen och mitt halvtaskiga balanssinne.
Tack och lov hade jag inte fått mitt kaffe ännu, så det spilldes inte ut.
#2 hade med sin hund även idag, och han blev, precis som igår, väldigt trött.
Han ska visst på valpkurs i kväll oxå :-D
 
tisdag 9/8 = plockar bär med #2 och #4
 
Supertrevlig dag i bärskogen med #4, och #2 med hund.
När man inte har några som helst krav på mängden som kommer med hem, fint väder och trevligt sällskap.
 
måndag 8/8 = jobbar
 
Fortfarande inte riktigt säker på hur jag ska göra med bilderna.
Ska jag uppgradera OS x till Monterey och då bara ha den lösa hårddisken som backup?
Tydligen fungerar inte universitetets backup för den senaste OS-versionen.
Njöt av solen i slutet av dagen.
Barnafadern till golfbanan
 
söndag 7/8 = tog en sväng till spåret
 
lördag 6/8 = stadstur
 
Köper te, dricker kaffe och inhandlar en del modellbyggarverktyg.
När jag kom hem insåg jag att min fina petunia slagit ut med första blomman.
 
fredag 5/8 = vattnar för lite
 
Nu när regnet slår till så blir mina sommarblommor väldigt tacksamma och slår ut som aldrig tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0