Vincent kom på besök!

måndag 4/4 = 4 studenter
 
Kunde snika åt mig lite tid till spanskan under dagen.
Men bra känns det inte!
Sista gångerna har vi bara varit 4-6 studenter, idag 4.
Jag läser nästan innantill, inte en chans att jag kan prata fritt med någorlunda koll på tempus och böjningar. Dessutom händer inget med mitt ordförråd nu när jag knappt hinner med.
Una noticia del periodico
Nästa gång är det obligatoriskt så då får vi se hur många fler som är aktiva. Då ska vi prata om resor (igen).
 
söndag 3/4 = nu har han åkt!
 
Söndag brunch visade sig vara bästa tillfället att samla hela familjen.
Så vi la på ett kol.
Nybakat bröd (#2), scones, american pancakes, egengjord kryddad rostbiff, frukt, ost...
 
Sedan var det trevligt att sitta och prata.
Vid 18 gick planet hem för Vincent.
 
 
Tycker att han är onödigt långt bort...
Resten av kvällen spanskade jag för att inte komma helt oförberedd till kursen måndag kväll.
 
MoDo klara för semifinal i Allsvenskan. Mot Björklöven!
 
lördag 2/4 = yngsta dottern kommer
 
Vincent drog iväg för att presenteras för mammas kompisar.
Sonen med fv åkte in till stan för att gå på studentföreningsjubileum.
Yngsta dotter med hund dök upp på eftermiddagen. Hon ska sova över till brunchen i morgon.
Vincent med föräldrar kom tillbaka och vi åt middag tillsammans.
Resterna av gårdagens efterrätt (cheese cake) strök med.
 
fredag 1/4 = Vincent kommer
 
Sonens flickvän anläde med nattåget.
Med morgonflyget kom Super-Vinc med sina föräldrar.
Sonen hämtade hela bandet och sedan drog de direkt till farfars.
Farmor fyller 96 på söndag så det passade väldigt bra.
Tårta hade de med sig.
Där fick de också träffa sina lokalt boende kusiner som hade Vincents 4 tremänningar med.
Fram emot middagen kom de hem hit till oss.
Sååå mycket har hänt med Vincent som nu närmar sig 8 veckor.
 
torsdag 31/3 = jobbjobb
 
Hade valinformation hela förmiddagen och sedan bokade besök.
 
onsdag 30/3 = sonen kommer
 
Försökte kanske spanska lite??
 
På kvällen kom sonen med tåget, men srannade i stan för att äta och umgås med sina systrar. Han har tagit lite semester och stannar till onsdag nästa vecka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0