Påsk 2022

tisdag 19/4 = jobbdag
Sista dagen för anmälan till HT22, så jag jobbar hela dagen.
Har redan haft flera telefonsamtal.
Kanske spanskar lite i mellanrummen, beroende på volymen frågor.
 
måndag 18/4 = gardiner & gym
 
Nu var det dags att ta ner vintergardinerna och byta till lite luftigare.
Sedan bytte jag om och traskade till gymmet.
Hade tänkt köra intervaller, men uppvärmningen kändes inte bra så jag bytte till längd i stället.
Blev en mil med walk-run-tekniken.
Av någon anledningen går det mindre långsamt utomhus?!
På kvällen hade vi bildsamtal med super-Vinc!
Återstartade spanska en timme för att komma igång igen.
Jag har inte tagit i materialet (det låg t.o.m. kvar i ryggan) sedan förra veckan.
Så blir det när man inte är "tvungen".
 
söndag 17/4 = familjen på mat
 
Yngsta dottern messade igår: 
Vi la ut en förfrågan till de lokalt boende och två till nappade.
Medan Barnafadern var ute på sitt träningspass åkte jag till kåmpe och handlade,
Vid 17 dök de upp och då hade vi stökat på med olika smårätter.
De satt kvar en stund på kvällen, och under tiden tog favoritlaget ledningen med 3-2 i semifinalmatchserien i kvalet till elitserien.
 
lördag 16/4 = hemåt
 
På väg tillbaka hem stannade vi till på kyrkogården där min mormor, morfar och morbror (Ulf-Sture) ligger begravda.
Med en viss vånda, och efter att ha frågat mina kusiner, har jag sagt upp gravplatsen.
En av kusinerna hade frågat om jag kunde ta en bild på stenen.
 
fredag 15/4 = Genom mitt bilfönster
 
Bjudna till min syster och svåger på påskalamm.
På vägen såg vi de stora fågelgrupperna ute på slätten.
När vi stannade för att kontrollera däcktrycket såg jag en intressant verksamhet:
en kvinna som tvättade bilen med mackens fönsterskrapa (svampsidan tror jag)!
På vägen gick vi in till svärföräldrarna och drack kaffe.
De är ungefär som vanligt, men jag noterade att min svärmor inte hade sin vanliga aptit på fikabröd.
Trevlig kväll hos systern.
Väldigt gott med småplock, grillat lamm och dessert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0