Det hjälp' int' å ha teje studentn' alle gånger ent'

tisdag 26/4 = småsaksdag
  • bytte lakan
  • tvättade
  • hanterade ren tvätt
  • löste klart söndagsXet
  • damsög i källaren
  • tvättade mer
  • tränade (intervaller så pippilotterna droppade)
  • lyssnade på ljudbok under alla ovanstående punkter
  • tittade på TV
måndag 25/4 = jobbet & spanskan
 
Som alltid på måndagar (numera) åkte jag in till jobbet på morgonen.
Hade möte kring stvl-processer för grundutbildningen.
Gjorde bort en del granskningar till senare del av program.
A las cinco me fui a Humanisthuset para la clase de español.
¡Sólo yo estuve presente! en HB203.
¿Donde estaban todos?
No había leido el mensaje que me recordé que la clase de español era por Zoom.
(här ska det säkert vara konditionalis eller nåt "skulle ha påmint mig", men det kan jag inte :-( , nu blev det preteritum i stället "som påminde mig")
Usé tambien mi teléfono y mi ordenador para participar con video porque la cámara de mi ordenador esta rota.
¡Bloguear en español es lento para mi!
 
söndag 24/4 = mest bara spanska
 
Var en snabbtur in till kommunikatören och fick kaffe.
Hennes sambo hade fått såmycket skit i cykellåset att det behövde en kraftigare avbitare för att lösa problemet.
 
Tränade inget, bara spanskade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0