Min första (enda?) baby shower

måndag 18/10 = spanskar på fm
söndag 17/10 = eftermiddagsspanskar
 
Dottern och jag promenerade ner till havet.
Efter promenden löste vi lite korsord (DNs söndax) och sedan tog hon en buss in till stan för att träffa en kompis.
Hon dök upp strax för 18, bara för att packa sina saker och få skjuts in till sin yngsta syster.
Middag där och nattåg hem.
Jag satt hela eftermiddagen och en stund in på kvällen med spanskan.
Fort går det inte.
 
lördag 16/10 = lurerier
 
Ljuvligt med frukost.
Efter en promenad runt nejden med äldsta dottern var det dags att göra sig klar för dagens utfärd.
Hon trodde att hon skulle träffa sin kompis, men jag visste ju att det var en baby shower.
Jag var också bjuden och skulle skjutsa henne under förevändning att vi behövde handle lite inför kvällen familjemiddag.
Väldigt trevligt var det att få vara med.
Värdinnorna hade ordnat med fika och tävlingar.
Allt relaterat till barnafödande.
En drös med praktiska gåvor fick hon. Blöjor, kläder, ett kit för fot och handavtryck, pussel mm.
 
Mitt lilla bidrag var ett par virkade tossor i jeansblått. Det krävdes att jag virkade fyra stycken innan  jag fick styrsel på beskrivningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0