Utfärd till Värmland

söndag 28/11 = lussebullsbak
 
Långsam frukost och en del korsordsläsning.
Sedan gick vi en promenad run i området. Många fina lekparker, fina grönområde, trevlig variation i arkitektur, vårdcentraler, små butiker, idrottsanläggningar mm.
Sedan gick vi till garaget och hon testade att använda sin sambos tag, och den fungerade så vi kunde ta bilen till en större livsmedelsaffär.
När vi kom tillbaka drack vi kaffe, men sedan var det dags att baka saffransbröd.
Gick som smort.
Till middag gjorde vi högrevsburgare med cole slaw och annat gott.
Skön lugn kväll. Ja en var inte så lugn förstås. Jag kallar honom Sixten bara för att.
Det visade sig att den blivande faderns namn, Arkaitz, betyder sten.
Då kom jag på att minimännsikan skulle kunna heta Tor-Sten, eftersom den blivande morfadern har Tor som arbetsnamn. Den gravida var inte helt nöjd med Torsten :-)
 
lördag 27/11 = till Uppsala
 
Trevligt att i godan ro äta middag med sonen och hans sambo.
Sedan behövde de åka till veterinären med katten Tiger. Han hade opererat ut tre tänder tidigare i veckan och de var oroliga att något gått på tok.
Medan de var borta kom hennes föräldrar (helt enligt planen) för sonen håller på att köpa lägenheten som ägts av hennes familj. Papper skulle skrivas på. Vi drack kaffe och pratade, innen de skriv på papperen och sedan drog vidare till pappans 60-årspresent.
När katttranslporten kommit tillbaka skulle vi åka och hämta medicin till katten.
Där visade det sig att det fanns hemlandstoner.
Lite varm om hjärtat blir man ändå.
In till Gamla stan för att gå på en julmarknad.
Nu började min känsla för trängsel att vara överlastad.
Vi fikade och sedan sprang vi till Uppsalapendeln.
Dottern skulle hämta mig på stationen, men när jag ringde och sa att jag stod på avtalad plats sa hon "det har uppstått ett problem".
Ooohhhh....
Dock var det inte värre än att hon inte kom in i garaget för at få ut bilen.
Hon tog en buss ner, och vi hoppade på en tillbaka direkt.
Hon hade stökat på och gjort så adventsfint.
Middag åt vi på en trevlig restaurant i området där de bor.
Den blivande barnafadern tillbringar ett par dagar i Spanien för att hälsa på sin familj.
 
fredag 26/11 = Åker till Stockholm
 
Tåget skulle gå 10.30, så jag satte mig i hotellbaren och jobbade med spanskadiagnoser.
Fick et sms att det var trubbel på spåret, men gick ändå till stationen i tid.
Något annat tåg hade elfel och skulle "evakueras" innan vårt tåg kunde komma fram.
1 timme och 20 minuter försenade kom vi iväg från Karlstad.
Min kusin mötte mig på centralen i Stockholm.
Vi gick till ett trevligt fik och satt där ett par timmar.
Sonen anslöt när han var färdig på jobbet.
Då åkte vi direkt till Spånga där han bor.
Indisk mat till middag när hans flickvän kommit hem.
 
torsdag 25/11 = hotelltränat
 
Konfererade hela dagen och tog sedan lokalbussen ner till stan.
Gick direkt till det lilla hotellgymmet och tränade.
Hotellet hade middagsbuffé för alla hotellgäster och det dög bra åt mig.
På kvällen slappade jag och pluggade lite spanska.
 
onsdag 24/11 = presentation Karlstad
 
Frukost med kollegan och sedan jobbar vi två timmar med att färdigställa presentationen.
Upp till universitetet kunde vi åka med BTH-bilen. Praktiskt.
Vår presentation låg i första sessionen.
Vi var #2 av tre, men den tredje var inställd så vi fick tillgång till ytterligare 30 minuter för diskussion bland intresserade. Många åhörare och bra diskussioner efteråt. Kul!
På kvällen var det konferensmiddag på CCC. Trevligt sällskap satt vi med.
 
tisdag 23/11 = resdag
 
08.30 gick tåget.
Två byten.
50 minuter i Sundsvall.
Där passade jag på att äta mina medhavda mackor och dricka en oväntat bra latte.
29:- på Pressbyrån, tack för det!
När jag passerade Gnarp tänkte jag att det är lika bra att göra bort lite jobbmail.
Hittar ingen dator i ryggan!
Panik, har någon snott den?? Knappast sannolikt eftersom jag inte lämnat ryggsäcken för en sekund. Ringer hem och kollar.
Jodå den står kvar på skrivbordet.
Allt kablage hade jag sett till att packa!
Hade skrivit ut en del papper på måndag kväll och lät den stå kvar till "sist", ifall jag skulle komma på något mer att skriva ut.
När jag kom hem insåg jag att jag till och med dragit ut alla kablar och bara hade kvar att stoppa den i ryggan.
Nåja, rätt mycket går att göra på telefonen också.
Använde en hel del tid till att göra självdiagnoser i spanskan.
Väntade ca 40 minuter i Stockholm.
Anlände till Karlstad 19.45.
Vid incheckning accepterar hotellet inte min fakturering till resebyrån, de har "overdue payments".
Mailar min HR/ekonomi så får de reda ut detta.
Käkar sen middag med min kompanjon och hans två BTH-kollegor.
 
måndag 22/11 = tränat
 
Eftersom jag ska åka bort en vecka, är det bara att pallra sig till gymmet. Ingen mening med att fundera över hur det känns. Det viktiga är att jag var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0