Skitkaxig fegis

tisdag 30/11 = panschistränat
 
Tränade på förmiddagen. Både på gymmet och på att vara panschis.
Min bättre hälft hade sparat söndagsXet åt mig!
Sedan åkte vi och gjorde lite småärenden. På vägen hem ringde jag #4 och frågade om jag fick komma och träffa valpen.
Det fick jag.
Skitkaxig fegis.
Men jag fick ha henne i knät en stund..
Hon är så liten. Nosen är kortare än min tumme.
 
måndag 29/11 = tåg- & spanskakrångel
 
Tåget skulle avgå från Uppslaa 7.00, men redan klockan 6 fick jag ett sms om att det var krångel mellan Knivsta och Uppsala. "Din resa kan påverkas. Håll dig uppdaterad via SJ's app och var uppmärksam på skyltning och utrop på ststionen."
Vi fick INGEN som helst information. Andra tåg ropades ut och resenärerna fick info om olika alternativ.
Till sist försvann avgången från alla tavlor.
I SJ-appen kommer det upp att tåget är inställt och att man ska boka om.
Nästan alla resenärer lämnar perrongen. Men jag sitter kvar för att boka om resan och ringa min dotter. Nästa tåg skulle gå kl.16. Där fick jag plats. När det var klart och jag skulle ta mig till lokalbussarna, så kommer en av de kvinnor som väntat på samma ställe och säger "En i personalen på det här tåget (pekar) säger att det här tåget ska gå till Umeå." Vi få som suttit kvar kastar oss ut och hoppar på. Mycket riktigt säger kvinnan som sköter Bistron att tåget strax ska avgå till Umeå.
Vi sätter oss och det dröjer inte länge innan tåget rullar ut.
Vilket flyt, och hur fatastiskt trist för alla de som drog iväg. Jag frågade tågvärden hur jag nu skulle göra med min ombokade resa. Låt det vara, vi vet ingenting nu, blev svaret.
Jag tror inte vi var fler än 10 som kom med från Uppsala. Personalen och några till hade åkt taxi från Stockholm. 
1.5 timme försenad, men på väg hem i alla fall.
Planen var ursprungligen att stanna på jobbet och gå direkt till spanskan. Men nu åkte jag hem en sväng först för att kunna äta lite och få en anständig kopp kaffe.
Sprang förbi hos Mia för att höra hur det var med henne. Hon hade cyklat omkull förra veckan. Oroande med tanke på hennes dålig höft. Men det hade gått bra.
Vi får se om det blir DKV på plats på fredag eller via zoom.
Tack och lov hade kursansvarig inte lagt ut några uppgifter att förbereda till den här gången. Jag måste träna mer på att formulera frågor. Misstänker att det blir en del av den muntliga examinationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0