Kaffebönor, kamin, arvsskifteshandling och annat

lördag 20/11 = back home again
 
Systern och svågern skulle norrut för att uppvakta 2-åriga barnbarnet, så vi steg upp, fikade och åkte hemöver. Skönt att vara tillbaka igen.
Idag hoppas vi få besök av Tinka....
 
fredag 19/11 = något olikt mig - och inget [DKV]
 
För att hinna göra det träningspass som borde avverkas, traskade vi iväg till gymmet 09.45.
Direkt vi steg in insåg vi att vi sänkte medelåldern rejält.
Nåja det är trevligt att det är lite folk där när man tränar, och jag sympatiserar med att träna dagtid när man har möjlighet.
Vi körde båda intervaller.
Vid 12 var det dags att dra söderut.
I södra grannstaden blev det ett kort stopp för att skriva på arvsskifteshanlingar. Detta behövs för att söka lagfart till de fastigheter vi ärvt (från farfar och framåt).
Sedan satt vi ett par timmar hos svärföräldrarna (90+95 år).
Trevligt att se att de ändå är så alerta.
Vid middagstid drog vi till min syster och svåger, där vi fick mycket god middag.
Trevlig kväll tillsammans.
 
torsdag 18/11 = fm på jobbet
 
Barnafadern skulle äta lunch med jobbet (avtackning!) och jag hade möte på plats på inst, så vi åkte in till 10.
Efter stvl-mötet hade vi ett plaeringsmöte om några besök vi fått förfrågan om.
Den ena måste vi skjuta upp pga. personalskäl (ingen ev experterna har tid), och det andra får vi skhuta någon vecka framåt.
Efter lunch hade BTH-kollegan och jag träff för att rådda ihop vår presentation.
På kvällen bakade jag kanelbullar för att kunna ta med några påsar till svärföräldrarna.
 
onsdag 17/11 = text
En hel del ärenden blev det.
  • Handlade mer kaffebönor
  • (drack såklart finkaffe)
  • Tittade och beställde kamin
  • Hämtade 8 balar med toalett- och hushållspapper
  • Lämnade av balar till yngsta dottern
 
Det blev till sist en vägghängd kamin. Allt för att den ska ta så lite utrymme som möjligt i rummet. Leverans och installation förmodligen i januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0