Två dagar hemmavid

lördag 1/5 = ingen utflykt till mamma idag
 
Mamma: ringer till ortopeden för att höra hur läget är.
Ingen förändring. Stabil, men svag.
För säkerhets skull ska de testa henne för covid, så idag kommer ingen av oss att åka dit. Jag ringer in i eftermiddag och hör hur testet utfallit, och åker kanske ner i morgon.
Samlar mina gamla fredagsbuketter i köksfönstret. Har inte hunnit köpa några den här helgen. Oron för mamma gör att jag nu känner mig lite lamslagen. Massor av saker att ta sig för, men ingen, ingen energi.
 
fredag 30/4 = nästan en vanlig dag
Kaffar med Mia vid 9.
Känns riktigt bra att få tänka på annat än mamma, som sliter så ont :-(
Jobbar undan mail som samlats på hög, dock inte supermånga.
Läser ut en artikel om problemet med att förstå arrayer.
Kaffe med Mia på eftermiddagen.
Innan middag  tar jag en långpromenad.
Medan jag går ringer farmaceut-dottern och undrar om de kan komma ut på en kaffe.
Vi har gratinerad löksoppa på menyn, så jag bjuder dem att vara med.
Vi anländer hem samtidigt och hälps sedan åt med matlagningen.
De stannar, spelar Mario Kart och Yatzy, så kvällen känns bra med sällskap.
Mamma: min syster satt på sjukhuset över dagen. Läget är oförändrat, stabil men svag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0