Det varierar

fredag 21/5 = vanlig dag?!
Mia och jag kaffar 9, äntligen!
Tre veckor sedan sist.
Hade hoppats att detta skulle bli första någorlunda vanliga dagen.
Men så har det inte fungerat.
Hattar hit och dit.
  • Tar bort lite filer
  • Tittar på bilder
  • Försöker rekonstruera var jag är i arbetet
  • Försöker lista ut vilket arbetet är....
  • Bloggar (uppenbarligen)
Nu har jag i alla fall kommunicerat med BTH-kollegan, som inte heller gjort något.
Vi zoomas kanske till veckan.
 
Kaffe med Mia 13.30
Ska se om jag kan starta om med programmeringsproblematiken.
Har fått ett uppdrag att medverka i "Kunskapsveckan", 2-3/11. Då har jag såklart valt att prata om svårigheterna med att lära sig programmera.
Har läst ett par nya artiklar om detta i vår.
torsdag 20/5 = många ärenden i en vacker stad
 
Nästan varje år överraskas jag av att träden slagit ut, utan att jag riktigt hängt med.
Idag blev det VÄLDIGT tydlig!
  • Barnafadern hade en aortascreening inbokad på morgonen, så vi hade bestämt att göra bort en del småärenden.
Medan han gjorde denna undersökning (ultraljud) satt jag i parken mellan sjukhuset och patienthotellet och lyssnade på min ljudbok. Varm och skönt.
Undersökningen tog fem (5!) minuter.
Dags att dra på stan.
  • startar med kaffe eftersom ingenting öppnat ännu
  • Teliabutiken för att avsluta mammas telefonabbonemang
  • Köper te
  • Önska för att titta på en konstvas vi funderat på
  • ... och en ny stekpanna, av den sort vi varit så nöjda med
  • Klädaffär för att köpa en vitskjorta till begravningen
  • Inhandla Khmer-peppar
Sedan var listan och orken slut. Lustigt att det ofta inträffar samtidigt?!
Hem för lite lunch och sedan någon timme ute i trädgården.
  • Flyttade en pallkrageanordning, så att trädgårdsmästaren kan väga av underlaget som satt sig (igen)
  • Klippte häcken vid paviljongdäcket
Eftersom jag under en period oroat mig för att något är knas med tänderna, hade jag till sist gett upp och bokat en tandläkartid.
  • 15.15 tandläkaren
Tack och lov fanns inget särskilt att anmärka på, så förmodligen har känslan av luddighet och känsligt tandkött berott på byte av BT-medicin. Detta gjordes i december, men känslan har blivit bättre och tandläkaren sa att det var ganska vanligt.
Därifrån hade jag två ärenden.
  • Hade bokat in med #2 att hon skulle hjälpa mig med en porträttbild till ovan nämnda Kunskapsvecka. Stannade bara en stund.
  • Barnafadern ringde och berättade att vi fått en beställning till möbelaffären vi så ofta frekventerat i vår. Jag åkte dit i tron att jag skulle hämta de små pluggarna till vitrinskåpet. Men det visade sig vara våra nya soffbord som kommit. Mycket snabbare än förväntat.
  • Monterade borden medan vår Burgundiska gryta puttrade.
Puh! Efter detta låg vi pall i soffan. Vissa sov andra tittade lite på The Commitments (en favorit, särskilt första halvan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0