OOps I did it again

torsdag 25/3 = skulle bara jobba lite...
 
... eftersom jag lagt panschisdagen till torsdag.
Pytt!
Den här veckan är helt körd att deltidsjobba.
"Jag jobbar förmiddagen".
Nåja, sovmorgon räcker en bra bit, och påsk kan hanteras utan semester!
onsdag 24/3 = Vårens första lunktur
 
Avslutade jobbet 14.30 och utnyttjade solen och värmen.
Jobbade såklart några timmar på kvällen istället.
 
tisdag 23/3 = största överraskningen på länge!
 
BArnafadern hade kursavslutning och satt i zoom-möte med studenterna.
Då plingade den nya dörrklockan, och utanför står två av studenterna från hans kurs!!
De hade med blommor, kort och ett presentkort, för de hade hört att skulle gå i pension och ville tacka honom.
Så himla roligt!!
 
måndag 22/3 = ny dammsugare
söndag 21/3 = fint väder
lördag 20/3 = Efterrätten räcker ännu
 
Till födelsedagskaffet hade jag gjort en LCHF-kladdis med lite osockrat jordnötssmör på (eftersom det ingick i snickerstårtan till dottern). Den räcker många dagar till mig :-)
 
fredag 20/3 = Storfirar
 
Barn #2 blev den här dagen 30 år!
#4 och jag hade ju startat upp desserten torsdag kväll, så kom på mig att lägga ihop den innan vi trängde oss in hemma hos dom, alla 8 som finns lokalt.
Tur det var jag.
Så här såg förlagan ut:
Glömde helt att fota mitt resultat.
Hade blivit en sån där komisk jämförelse.
Botten var undergräddad, och höll ö.h.t. inte ihop, så jag fick använvända sockerkakasformen för att lägga lagren. Spritsade inte heller.
Kolasåsen någon minut för länge kokade, så den kunde ha varit lite lösare.
Som sagt, tur att storvaskaren inte var inblandad idet här.
Dock höll den ihop när det skars i den, så hyfsat i slutänden.
Vi testade matleverans och käkade hamburgare. Bortsett från att de inte fick med sig hela beställningen :-( så det mesta hann bli kallt, så var det rätt ok. Vi hade TREVLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0