Nu tog det tid.... igen

måndag 21/6 = fick iväg alla tackkort
 
Så skönt att få avsluta även denna del av arbetet efter mammas bortgång.
Att se den fina bilden av henne gör mig både glad och ledsen.
Drygt 60 kort har jag postat.
8.59 la jag dem i lådan, som visade sig ha tömning 9.
Tajmat.
På eftermiddagen åkte jag iväg till handelsträdgården för att köpta lite sommarplant.
 
söndag 20/6 = tog en tur till dottern
 
Av någon anledning fick vi ett brev till dottern som ska vicka i vården i sommar.
Vi behövde ändå handla lite mat, så jag gjorde en utflykt.
Köpte  mat och 70 frimärken.
Fick kaffe och hade trevligt.
Barnafadern har ryggskottsföraningar.
 
lördag 19/6 = fixade bevattningen
Tittar på bilder, någon timmme nu och då.
Bryter av med att skriva adresser på tackkortskuverten.
 
fredag 18/6 = DKV & 2:a sprutan
DKV rullar på. Mia är nästan klar med sin bok, och jag skriver på min presentation.
Vid 14 drog jag in till stan för att få min andra vaccindos.
Efter vilan skyndade jag till kommunikationsdottern och tittade på Sveriges match i EM.
Efter matchen åkte jag och hämtade den nyaramade tavlan.
Tavlan är målad av min yngste morbror Sture (1943-1971).
Barnafadern satte upp den direkt.
Så roligt att få ha två av hans tavlor.
När vi tittar igenom massorna av fotografier, har vi fortfarande inte hittat en enda bild där Sture finns med.
Märkligt.
... och jag kan inte fråga mamma :-(
 
torsdag 17/6 = riktigt rolig dag
 
Möten via zoom på förmiddagen, men strax efter lunch drog jag iväg in till jobbet.
Åh, så kul det var!
När man går genom lokalerna känner man hur roligt det ska bli att få åka hit på dagarna.
Först lämnade jag dattan till support för att få hjälp med c-kompilatorn, som finns där men inte går att nå??
Klockan 15 gick jag till det enda öppna fiket och träffade min goda vän Mia.
Visserligen träffas vi varje fredag på zoom, men det kan inte ersätta the real deal.
Inte nog med IRL-kaffandet, så fick jag en present av MIa.
En bok för att börja på en bullet journal.
Jag hade tipsat henne, för hon är kreativ och gillar att jobba med organisatoriska grepp som färger och listor av olika slag. Hon köpte en riktigt bra bok för att testa.
OCH en till mig.
Hur ska jag våga sätta pennan i den där......??
På väg hem plockade jag upp GBG, som åt med oss innan vi hade BG.
 
onsdag 16/6 = vi ser mycket fotboll!
 
Då blir man trött, eller glad.
Jag drar in bra med poäng i EM-tipset. Ligger på övre halvan i familjeligan.
 
tisdag 15/6 = sorterar foton, mest
 
Hela vardagsrummet är nerlusat med kartonger. Fulla av foton, fotoalbum och ramade bilder.
 Sedan fick jag för mig att testa elljusspåret.
måndag 14/6 = robotgräsklipparen ute på irrfärd
 
Vi startar lika tidigt som syster och svåger.
In till närmaste återvinningscental för att kasta det sista skräpet från mammas lägenhet.
Sedan tillbaka till Ullånger för att lämna tillbaka släpvagnen.
Så klockan 09.10 passerar vi Docksta för tredje gången den här dagen.
Det enda som återstår nu är att min syster ska få flytta de textilier som ska skänkas till något öststatsland. Ca 15 flyttlådor.
Jobbar lite på eftermiddagen och Barnafadern slår gräset.
söndag 13/6 = sista rycket
 
På två timmar hade vi sorterat alla sopsäckarna och lastat dem i en hyrd släpvagn.
lördag 12/6 = tillbaka till efterarbetet
 
Klockan 18 var vi bjudna på middag hos min syster, inför det avslutande arbete i mammas lägenhet på söndag. Efter middagen satte vi oss och fördelade mammas smycken.
 
Enklare än väntat, även om det känns helt absurt. Sedan är man mentalt trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0