Vad gör man när man inte sitter på gräsmattan?

lördag 17/8 = tränat?!
Dagen började med grå moln och rejäl blåst, så vi drog iväg till kåmpe för att fylla på i kylskåpet.
Dessutom gjorde jag ett semesterinköp:
När vi kom hem var det läge att ta en lunkrunda.
När jag kom ut började det spricka upp och efter några minuter var det gassande sol från helt blå himmel. Jag hann se vart det lutade och fick med mina fartglasögon.
Temperaturen har sjunkit jämfört med tidigare dagar, och med den kraftiga blåsten belv det t.o.m. lite kallt när jag eftersvettades ute.
Till middag grillade vi flankstek. En fiffig detalj var att man efter marineringen reducerade marinaden och använde till köttet. Supergott.
Tyvärr dök det upp en gäng med flugor, som irriterade
Nu har vi börjat titta på den nya säsongen av Babylon Berlin. Den är nog komplicerad som den är, men nu har man dessutom glömt vilka karaktärerna är. Alla bildar allianser kors och tvärs, så det är verkligen svårt att hålla ordning på vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0