Fort går det en vecka - eller två

fredag 2/7 = Inköp och efterlängtat umgänge
 
Direkt efter frukost hämtade vi upp #2 och åkte till stora köpcentrat på södra infarten.
Vi ska testa det lite mindre bordet vid skinnsoffan. I stil ser det ut som vitrinskåpet.
Vi såg en supersnygg matta. Den skulle kunna ligga under matbordet och passa till övriga två i stora rummet.
Klockan 15 hade jag en så trevlig aktivitet. Mina två Lenor kom på EMK.
Så mycket att ta igen.
Vi satt ute i paviljongen till 19!
 
torsdag 1/7 = gjorde glass
 
Spåret gick inte bra.
Fick lov att GÅ hem efter 2 km.
 
Får trevligt besök fredag eftermiddag, så jag satte igång glassmaskinen för att se att det blev ok.
Det blev det, så jag satte glassen i en bunke och in i frysen.
 
onsdag 30/6 = Bouppteckning
 
Klockan 9 hade min syster och jag möte i södra grannstaden för att avsluta bouppteckningen.
Inga större problem, förrän vi kom till farfars fastigheter. Tack och lov fanna hans bouppteckning bland alla papper och det underlättde en aning, för då behöver det inte skiftas efter farmor.
 
tisdag 29/6 = testar spåret igen
 
Lunkade.
Ok då.
Sverige åkte ur EM i 120:e minuten.
Trist för de spelade väldigt bra, men fick en spelare utvisad direkt i andra halvlek.
 
måndag 28/6 = formellt semester!
#4 dyker upp på efter luch och kommer att sova hos oss den här veckan eftersom hon börjar jobba på vårdhemmet i morgon bitti.
På eftermiddagen träffades systern och jag hos dotter #2 i stan  (#4 var med).
Vi fick varsitt foto av oss och mamma, från sommaren 2020.
Så roligt, och en väldigt trevlig bild.
 
söndag 27/6 = lat dag
 
På eftermiddagen dyker min syster upp för att på måndag göra en ny tatuering.
På kvällen åker systern till sin och sover över där
 
lördag 26/6 = midsommardagen
 
På eftermiddagen tog vi en tur till spåret.
Då kunde vi sedan se EM-fotboll ute och grilla oxfilé.
fredag 25/6 = midsommarafton
 
Supertrevligt nog fick vi ett lite oväntat midsommarfirandesällskap av yngsta dottern med pv.
De kom ut vid 15 och vi hjälptes åt med lite efterrättsstök.
Sedan tidigare hade vi komit överens med äldsta dottern att zooma, så nu blev vi flera till bordet.
Vi satt ute rätt länge, men gick sedan in och spelade spel.
 
torsdag 24/6 = Utflykt och ute
 
Tittade på mindre bord att ha till skinnsoffan, för att lätta upp intrycket lite i rummet.
onsdag 23/6 = ingen aning...
 
tisdag 22/6 = Gymmet och foton
 
Innan jag cyklade till gymmet var det dags för kort.
 Vi hittade t.ex. fler fina bilder från när pappa var barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0