Barnet från Frostmofjället, typ

onsdag 13/1 = skottar och besöker jobbet
 
Tisdag var vi ute och skottade en första vända.
Prommenerade till kåmpe.
Kände mig som Barnen från Frostmofjället.
På vägen fick jag hjälpa Postnor som kört fast vid en brevlåda.
Väldigt ung och snöovan förare.
Kraftig vind och mer snö på väg.
Ringde hentjänsten och bad dem kolla om mammas telefon var utan batteri.
Det gjorde de, och det vosade sig att mamma hade råkat stänga av den.
Då ringde hon mig och berättade.
I morse fanns inget att välja på.
Två vändor i utegymmet.
Dels för att kunna komma ut med bilen och dels för att få bukt med plogvallar och drivor.
12000 steg i hälsoappen.
På eftermiddagen hade Barnafadern tid på ögon, och jag skulle passa på att få hjälp att uppdatera min dator. För den skull passade jag på att åka till jobbet, medan maken var på sjukhuset.
Allt gick, tvärtemot mina katastrofförväntningar, bra.
Till och med telefonen fungerade som den borde direkt. Inget tjafs med iCloud och kalendern den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0