Alla dagar känns lika - men så är det inte

lördag 30/1 = dags för lite ärenden (lokalt)
 
Drog iväg på återvinningen, med vardagsskräpet.
Hämtade ett paket på kåmpe, och passade på att komplettera kylskåpet.
Sedan har vi möblerat om.
Jag vet inte hur många gånger vi kånkat runt IKEA-möbler och annat.
Nu ska rummet visserligen tömmas, men det mesta som bärs ut ska ju ha en ny plats.
Vi tror ju att det ska komma en snickare till veckan och riva väggen bakom pianot.
Helt plötsligt blev det också aktuellt att fundera över hur ljussättningen ska se ut när man får ett rum som går hela vägen utmed husets långsida.
 
fredag 29/1 = [DKV]?
 
Ja, det gick väl så där med DKV'andet idag.
Kaffade 9 med MIa.
Det går altid bra :-D
Annars var det fortfarande studentärenden och programrelaterade frågor som "krävde" min uppmärksamhet.
Innan lunch tog jag en snabb tur runt nejden (45 min).
Härligt med sol!
Det här är verkligen en fördel med arbetssituationen just nu, man kan passa på att få dagsljus (sol) på prommenaden.
Just nu är ju en lätt felaktigt beskrivning, eftersom vi ju suttit hemma i 10 månader redan.
Och mer lär det bli.
Möte med kompanjonen 15. Ingen av oss får något gjort just nu.
MEN, vi ger inte upp, "för då har vi ju ingen anledning att ses".
HAn hade dessutom ett förslag: att vi skickar in abstrat till ingenjörskonferensen.
Den går av stapeln i november.
Vågar man tro på en utflykt till Karlstad då?
Efter mötet fick jag faktiskt lite flyt, och kunde planera lite för hur jag ska komma ur skrivkrampen.
MMMIIIIAAAAA - behöver din närvaro.
Sverige slog Frankrike i semifinal i handbolls-VM och spelar final på söndag.
Vad hände??
 
torsdag 28/1 = samma, samma
Tro det eller ej, jag tar en ny bild varje dag.
Grått och stvl hela dagen.
Tog en kvällsprommis.
 
onsdag 27/1 = pedagogiskt samtal
 
Strax efter lunch började vi vårt pedagogiska samtal.
Det blev mycket längre än jag trott. 13.30-15.20
Det är verkligen intressant att diskutera pedagogiska frågor, även med okända människor.
 
tisdag 26/1 = jobbar med sakkunniguppdraget
 
Lite sol gör en alltid glad, så här års.
I morgon onsdag ska vi ha ett pedagogiskt samtal med den som ansöker om att bli meriterad lärare.
Jag har en hel del frågor.
På eftermiddagen drog vi på en snabbis för att köpa färg/bets till ekborden och för att titta på tapeter till vårt nya vardagsrum.
Tog en kvällsprommis.
 
måndag 25/1 = jobb
Massor av individuella planer och hela eftermidagen fullbokad med samtal.
 
söndag 24/1 = skottar (igen) och städar plånboken
 
Hade planerat att handla gröna växter, och receptariedottern ville med.
Docj fick vi börja med att skotta fram deras bil.
Ut på stora slätten för att dricka köpa skåp. De hade sett ut två stycken till badrummet.
Där blev jag bjuden på go'kaffe.
Så dags för växter.
Jag köpte några stycken, men stoppade bara ner dem i en blompåse, så en del blad blev lite köldskadade.
När jag kom hem passade jag på att städa ur alla kvitton ur plåboken.
Hittade vad som kan vara mitt sista bankomatkvitto.
Är osäker på om jag tagit ut kontanter efter detta.
Nu kan man ju ofta swischa oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0