På fredag (före tentamen) får den late brått

tisdag 14/12 = Jobbet
 
Bytte måndagens jobbdag till idag.
Möte på morgonen och en extra insats med tentamen i ett rum här på inst.
 
måndag 13/12 = tentar spanska
 
Steg upp i vanlig jobbtid och pluggade.
Gjorde en hel del övningsblad.
Då skrev sonen:
Systrarna är engagerade:
Klockan 12 städade jag ihop och satte punkt.
I god tid pallrade jag mig iväg till ÖP för att se hur det går till där.
En i personalen trodde jag var där som lärare :-)
Vi var 10 eller 11 som skrev. Det var 23 anmälda och vi är 37 registrerade!
Tentan kändes faktiskt oväntat bra.
Mycket att skriva och jag tittade igenom allt en extra gång. Hittade ett par fel, men annars hade det nog gått rätt bra.
Unnade mig en dos sötis när jag var klar:
söndag 12/12 = pluggar & tränar
 
Knappt jag märker att det drar mot jul.
Insåg tidigare i veckan att vi för första gången på MÅNGA år inte har något kalenderljus :-(
På eftermiddagen följdes vi åt till gymmet.
Trevlig tröja från Tavelsjö halvmaraton, men skämmigt nuförtiden :-(
Idag blev det inget särskilt, bara rakt fram.
 
lördag 11/12 = pluggar
Bara att vara ihärdig.
Idag mutade jag mig lite med en saffransbulle.
 
fredag 10/12 = [DKV]-pluggar
 
Tack och lov kunde vi träffas vi i Nordliga rummet idag.
Pluggade spanska hela dagen såklart.
torsdag 9/12 = ibland överraskar jag mig
 
Tidigare var jag så säker på att jag omöjligt skulle kunna klara spanskakursen på en termin, så planen var att läsa om den till våren med sonen.
I måndags på lektionen pratade de om nästa kurs, och flera hade anmält sig.
Så utan att jag riktigt tänkt igenom det, gjorde jag en sen anmälan.
 
 
Så nu måste jag bli godkänd på denna kurs innan VT startar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0