Tar en vecka i taget #2

lördag 14/8 = skjutsar hem svärisarna
 
Dags att ta en biltur igen.
På väg söderut hadevi planerat in ett besök hos konsthantverkarna Baudins.
Jag ville köpa en golvljusstake som passar till den jag fick av kollegorna i 60-årspresent.
Ingen färdig kändes rätt, så de lovade att göra en ny!
Efter det hade Barnafadern bjudit in oss till hans bror, i Övik.
Där fick vi superlyxig lunch.
Kul att få gästa honom.
Efter det var det bara att lämna av de otroligt imponerande svärföräldrarna.
Tänk att få åldras tillsammans, på det där sättet.
 
fredag 13/8 = 80-årskalas i grannstaden
 
I god tid på förmiddagen satta vi oss i bilen för att åka norrut.
Pga. att vi fått höra om vägarbete efter E4'an, bestämde vi oss för att köra inlandet på mindre vägar.
Mycket skog så klart, men inga stillastående köer.
Först lunch på Nordanå, där min svärföräldrar firade sitt bröllop för nästan på dagen 65 år sedan.
 
 
Min svärmor hade ursprungligen 12 syskon. Den här dagen var de 6 som deltog i firandet.
Barnafadern och jag hamnade såklart vid barnbordet.
 
Efter lunchen bar det av till broder Torsten för kaffe och tårta.
 
 
Födelsedagsbarn och hennes två svägerskor serverade.
Det kändes väldigt lyxigt att vi inbjöds att vara med.
Syskonen Granberg är så roliga.
På vägen hem blev den trötta 95-åringen lite förvirrad och hade svårt att hålla reda på resväskor och annat. Hem kom vi och alla gick nöjda till sängs.
 
torsdag 12/8 = Besök hos #2
 
Jobbar förmidagen.
Så var det dags för ett besök hos #2.
Pojkvännen jobbar sina sista dagar, men på kvällen kom de ut till oss och käkade Tacopaj.
Yngsta dottern har nu blivit hundägare.
 
 
onsdag 11/8 = Besök hos #5 (inställt & ersatt)
 
Jobbar på förmiddagen.
Fikar ute.
Till middag kom #5 med pv hit och åt tillsammans med oss och äldsta dottern.
Passade på att spela lite spel, så farfar fick vara med.
Kvällsprommis.
 
tisdag 10/8 = Besök hos #4
 
På morgonen skjutsade dottern sin pv till tåget.
Han skulle hämta upp deras bil i Gävle på vägen ner.
Jobbade på förmiddagen.
För att hitta på lite aktiveter som alla orkar med, så hade jag bjudit in oss till döttrarna i stan.
En per dag.
Till detta fika hade dottern vaskat två försök med
Enda kruxet den här dagen var att det inte finns någon hiss och dottern bor två trappor upp. Hennes sambo bar ner en stol till andra våningen, så det gick bra trots allt.
Vi fikade och pratade, tills vi kom på att det kunde vara lämpligt med gemensam middag. Då beställde vi från Ruccola. Bra utbud och alla blev mätta.
 
måndag 9/8 = så anlände 185 år
 
Mitt i dagen kom mina svärföräldrar åkande med den yngste morbrodern till Barnafadern (yngst = 77 år!). Den 80-årsfyllande mostern härifrån byn var också med.
Vi bjöd på fika och hade trevligt. Även #5+pv var såklart med.
Kvällsprommis med dottern.
 
Ska jag någonsin komma ikapp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0