Tar en vecka i taget #1

söndag 8/8 = stora baket utbröt
 
Med ganska kort varsel fick vi besked att mina svärföräldrar skulle dyka upp måndag 9/8.
Kalas på fredag i norra grannstaden var skälet.
Eftersom jag så sällan bakar fikabröd, så var det inte mycket att välja på, bara att fixa något att bjuda på.
Lyckades lokalisera lite spridda bullar i frysarna, så det blev havrekakor, Sivs och en Lenas krämkaka. Gamla beprövade, enkla, och goda sorter.
 
Kvällsprommis med äldsta dottern.
 
lördag 7/8 = mera barn på besök
 
Förmiddagsprommis med dottern.
#2 och 4 med följe dök upp för att umgås, med oss och #1.
 
fredag 6/8 = grillar smågott
 
När vi fyllde år fick vi en Grillåda av barnen. Nu passade vi på att grilla högrevsburgare och kryddiga korvar som fanns med.
 
Jag hade fixat vit pesto och avocadohummus.
Gott, och supertrevligt.
Tyvärr var #4+pv fortfarande sjuka, testat negativt för covid i alla fall.
 
torsdag 5/8 = tog en lunktur
 
Kvällsprommis med äldsta dottern.
Skjutsade hem vårdbiträdesvikarien på kvällen eftersom sambon varit sjuk ett par dagar och även hon var rätt hängig. Feber och tydlig snuva.
Hon har sovit här en del nätter i sommar för att kunna vara på jobbet tidigt, när inga bussar passar.
 
onsdag 4/8 = hur mycket fel kan det bli, på samma gång?
 
Förmiddagsprommis med äldsta dottern.
Sedan lite kryss.
 
Kan jag verkligen ha gjort så mycket fel?
Korsande ord är helt rimliga.
 
tisdag 3/8 = Finbesök
 
Hämtar #1+bf på tåget strax efter lunch.
#1, 2 och 5 med sambosar äter med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0