Så startar hösten på riktigt - men ändå annorlunda

måndag 30/8 = terminsstart
 
Så har det oundvikliga hänt.
Som alltid manifesteras det i att jag träffar de nya programstudenterna, C21.
I år träffar jag dem bara i egnskap av studievägledare och har inte någon arbetsuppgift i deras första kurs.
Att jag slipper alla likartade projektpresentationer kan jag nog känna en viss tacksamhet över :-)
Nackdelen är att jag får mycket mindre kontaktyta mot dem.
Tidigare år har vi setts i stort sett varje dag, vilket gör, tror jag, att det blivit naturligt att fråga om olika saker runt studierna. Med den här gruppen kommer det inte att ge samma självklarhet i kommunikationen.
Sedan bar det av hemåt, för att ha de möten som var inbokade.
Sedan blev det nytt!
Klockan 17 skulle jag logga in för min första lektion.
Jag väntade och väntade på den länk jag fått från kursansvarig:
Men det startade aldrig, så jag öppnade mitt personliga rum och bjöd in läraren till mig.
Ovan person som inte riktigt greppade vad som hänt, men jag fick hen att bjuda in mig till det möte där de faktiskt var (hens personliga rum). Tydligen hade den länken förmedlats via kurssajten, men där hade jag inte hunnit komma in, så det nådde aldrig mig.
Barnafadern har de sista två veckorna haft en lapp "Golfar" på sin dörr för att jag ska veta när han åkt till golfbanan för att öva.
Så nu gjorde jag en egen lapp:
Lektioner/föreläsningar varje måndag 17-20.
Trodde att jag skulle tycka att det var superdrygt, men det gav sig efter en stund.
Har två böcker (barnens), men beställde en övningsbok i går kväll  som ska komma onsdag, säger leveranören.
Så nu är vi tre studerande i familjen. Farmaceuten, kommunikken, och jag. Fast pappan har ju gått kurs redan och sonens sambo studerar på deltid,. Kommuikkens sambo studerar också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0