Tog tvärsöver och började med gardinerna

söndag 18/4 = sömnad
 
Så var det dags.
Det ska mätas och vågas. Funderas ut hur gardinerna ska sitta i förhållande till både fönster och stång.
Nu finns gardinstänger uppsatta och gardiner att hänga upp.
Bara det att de måste sys upp först.
Flyttade in med alla hjälpmedel i köket/vardagsrummet och satte igång.
Ett fönster är nu fixat.
Sedan drog jag ut på en lunktur i vårsolen.
Tittade lite i rabatterna medan jag eftersvettades.
Inne försökte jag ta till vara de gamla rosorna som är fina även i slutskedet.
 
lördag 17/4 = utfärd och dubbelbesökeri
 
Bestämde oss för att ta tag i gardinproblemet lite mer handfast.
Satte iväg och köpte gardinstänger, gardiner och en mörkläggningsgardin.
Dessutom lite elmaterial till lampor.
Noterar när jag passerar balkongtrall (till mediadottern, som ska lägga ut på sin balkong).
När vi var klara på södra sidan av stan, undrade #2 om hon inte kunde få lite sällskap.
Vi körde direkt dit och drack vårt medhavda kaffe hos henne.
Satt en bra stund, men sedan behövde vi åka hemöver eftersom #4 med bf hade bjudit in sig på mat hos oss. Trevligt.
Jag uppskattar verkligen spontana träffar och försöker själv ta alla chanser att titta förbi barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0