Oväntad väntad händelse

torsdag 29/4 = hela dagen på sjukhuset
 
Jag åker ner till mamma på fm och sitter över dagen.
Hon var mycket tröttare idag, men fortfarande stabil.
Får antibiotika för en infektion (UVI/lunginflammation?), som verkar bita bra.
Inget dropp på två dagar, men sen eftermiddag får hon vätskedropp och ska få näringsdropp över natten.
Ibland tittar humorn fram. Idag sjöng hon för mig: "Kiss i sängen och ha det bra, ligga still och fundera. Varm om stjärten som en sommardag. Jag tror jag kissar lite mera"
 
Jag åker hem strax efter 17, och min syster tar fredagen. Inget kvällssällskap.
 
onsdag 28/4 = hela dagen på sjukhuset
 
Mamma mycket mer kommunikativ idag, men fick en orolig, hyperaktiv period mitt över dagen.
Detta varvades med en period av näst intill ingen andning.
Förmodligen beroende på att hon fått morfin, vilket är andningshämmande.
Dock verkar hon nu ha mycket mindre ont i axeln/nyckelbenet (höger sida).
Den gipsade vänsterarmen har hela tiden varit igång.
BArnen hade tagit selfiesar som jag gjorde till en hälsning:
Syrran kom in sen eftermiddag och vi satt tillsammans en stund.
Jag åkte hem strax efter 19 och hon satt kvar till sen kväll.
 
tisdag 27/4 = hem på förmiddagen för att sova igen
 
Orolig natt, och som väntat otroligt obevämt att försöka slumra någon stund nu och då.
Dessutom hade jag glömt mina hörlurar så jag hade svårt att lyssna på min ljudbok.
Tiden går långsamt.
Min syster ansluter och jag åker hem rätt snabbt.
Sover ett par timmar över dagen och pratar med systern på eftermiddagen.
Vi bestämmer att jag tar onsdag från morgonen och att hon då kan jobba under dagen.
 
måndag 26/4 = hela dagen & natten på sjukhuset
 
Måndag morgon sitter jag med jobbet, när min syster hör av sig och säger att de ringt från sjukhuset och tyckt att vi nog borde komma dit till mamma.
Sprita händerna nästan oavbrutet, ansiktsmask och visir.
Det faktum att vi fick komma in är ju i sig oroande.
En detalj på den stackars mamman:
 
Eftersom mamma är så pass dålig bestämmer vi att jag stannar över natten, så kan syrran ta hand om sina djur och lösa av mig tisdag fm.
 
söndag 25/4 = ringer ortopen
 
På morgonen ringde jag till ortopeden för att höra hur det var med mamma.
Lång lista:
 
Andningen, och därmed blodtrycket, är det stora problemet.
Yngsta dottern ringde och ville ha hjälp med ett projekt:
Byta tyg på en brassestol.
Sedan stannade de och åt köttbullar med oss.
 
lördag 24/4 = mamma till sjukhuset
 
Strax före 17 ringde min syster och berättade att mamma ramlat i trapphuset och körts till sjukhuset i ambulans.
 
Min syster fick lite info från akuten, men hon lades in på ortopeden (igen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0