Långfredag och påskafton

påskafton 3/4 = firande med svärfar & svärmor
 
Trevlig morgon med värdparet.
Tittade lite på deras nya lammkull. 6 stycken levande lamm har de nu. Ett dog strax efter födseln.
Sedan var det dags att fira födelsedagsbarnet. Min svärmor fyller idag:
En beundransvärd ålder.
För att inte överskrida antalet personer samlade, så hade hennes barn och anhöriga spritt ut sig över dagen. Det innebar tyvärr att vi inte träffade några fler just idag.
Barnafaderns bror hade föreslagit lunch, och inte sparat på ambitionen.
Mycket och gott. Vi bidrog med skinkan och cole slaw.
Efter lunchen var det kaffe och tårta.
Svågerns verk, såklart.
Han gillar att baka tårtor och är väldigt duktig på det.
 
långfredag 2/4 = påsk med mamma
 
På morgonen stekte jag prinskorv och gjorde cole slaw till middagen.
Sedan drog vi söderut.
Med oss hade vi en extra passagerare:
Denna lämnade vi hos Barnafaderns systerdotter, som har två mindre barn.
Ytterligare en bit söderut:
Mamma gillar inte att vara med på bild.
Vem gör det?
Den enda riktiga linslus jag känt är min pappa.
Vi drack kaffe och löste korsord tills det var dags att åka till min syster.
Massor av god mat fick vi ihop.
Mamma parkerade på sin favoritplats, soffan.
Självklart skulle hon inte fara, men det får man lov att ignorera, för i slutänden tycker hon att det är trevligt. På kvällen sov vi över hos min syster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0