Bara att bita ihop

torsdag 1/4 = Bakardag
 
Fredag - lördag ska vi åka söderut för att träffa våra föräldrar.
Långfredag blir det lite påskfirande med mamma och syster.
Jag hade sett så roliga recept/bilder på pull apart bröd som jag ville testa.
Degen räckte till två bröd.
Genom att använda en hel del smör, så blir det färdiga skivor. Bara att dra isär.
Gjorde även en kladdis att ta med till efterrätt för mig.
Barnafadern griljerade en skinka, som vi tänkte ta med.
 
onsdag 31/3 = Stolsbyte
 
Barnafadern drog för att hämta lite saker på jobbet, och kom på att han hade en utrangerad kontorsstol som jag kunde få.
Gammal till vänster, ny till höger. Om det inte är uppenbart.
 
måndag 29/3 & tisdag 30/3 = infodagar
 
Satt i zoom-möten hela dagarna.
Dessutom flera andra bokningar.
Tisdag kväll var det bara att sitta, tills jag var klar med projektansökningsbedömningar (!).
Fyra stycken skulle jag läsa och ladda upp mina synpunkter på innan dagens slut.
Möte onsdag 9.30.
Hade bara inte orkat börja med detta tidigare. Och de lämnades in 24/3, så det var inte mycket tid att vifta på.
söndag 28/3 = DKV
 
På  lördag hade #4 kontaktat mig för att höra om jag ville med på lågprisbutiken.
Men då var jag så trött efter blomaktiviteten, så jag förslog söndag.
Vi drog iväg  och jag fyndade en ny skärm till fönsterlampan i arbetsrummet.
När jag kom hem fick besök av #5 med pv som skulle hämta lite av sina saker.
Efter besöket drog jag iväg på en prommis.
lördag 27/3 = hur sen kan man vara?
 
Idag satte jag igång med stora räddningsaktionen.
Mina absoluta favoriter, mini-häng Sain Paulior, har nästan gett upp efter min vanvård.
De är otroligt tackamma bara de får ny jord varje år.
Har jag ens gjort så pass??
Nix!
Nu hade så långa halsar att det såg olustigt ut.
Har testat att skära av och sätta i vatten för rötter.
En av tre lyckades.
Så nu hade jag hittat ett annat tips. Skär av till 3 cm stam, och skrapa lite på stammens yta.
Alla är nu omplanterade, plus några till.
 
fredag 26/3 = DKV
 
Idag träffades hela det gamla gänget igen. Trevligt att få se och prata med dem. Självklart får de dyka upp precis när de vill. De vet att vi träffas varje fredag. Bara att kunna avskärma sig i en annan miljö kan ju vara välkommet, även om man bara betar av de vanliga uppgifterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0